דיכאון אימהי ותזונה לקויה משפיעים על התפקוד הקוגניטיבי של ילדים (Br J Psychiatry)

דיכאון במהלך ההיריון עשוי לתרום להרגלי תזונה לקויים בנשים, להם עשויה להיות השפעה שלילית על התפקוד הקוגניטיבי של הילדים בשלב מאוחר יותר בחייהם, כך מדווחים חוקרים מבריטניה במאמר חדש שפורסם בכתב העת British Journal of Psychiatry.

החוקרים מצאו כי בנשים עם תסמיני דיכאון במהלך ההיריון תועדה שכיחות גבוהה יותר של הרגלי תזונה לא-בריאים וכי בילדים לאימהות אלו תועדו ציונים נמוכים יותר במבחנים להערכת התפקוד הקוגניטיבי בגיל שמונה שנים.

מדגם המחקר כלל 6,979 זוגות של אימהות-ילדים, שלקחו חלק במחקר Avon Longitudinal Study of Parents and Children בבריטניה.

תסמיני דיכאון אימהי נבחנו חמש פעמים בין שבוע 18 להיריון וכאשר הילד היה בגיל 33 חודשים. הנשים השלימו שאלוני תזונה להערכת הרגלי האכילה לאחר 32 שבועות היריון ושוב כאשר הילד הגיע לגיל 47 חודשים. התפקוד הקוגניטיבי של הילדים נבחן בגיל שמונה שנים.

החוקרים הגדירו דיאטה בריאה כמוצרי מזון עתירי נוטריינטים, עם הגבלת צריכת מלח, מוצרים שומניים ותוספי סוכר. דיאטה לא-בריאה הוגדרה כדיאטה עתירת שומן רווי, שומן טראנס, מלח ותוספי סוכר.

במהלך היריון, זוהה קשר בין תסמיני דיכאון חמורים יותר ובין רמות נמוכות יותר של תזונה בריאה ורמות גבוהות יותר של תזונה לא-בריאה, שמצידם נקשרו באופן פרוספקטיבי עם תפקוד קוגניטיבי ירוד.

החוקרים כותבים כי הממצאים היו בולטים עם תסמיני דיכאון לאחר לידה ותזונה, כמו גם מגוון גורמים אפשריים אחרים לפני ואחרי היריון, דוגמת עוני, אם מתבגרת, רמת השכלה נמוכה של האם ושימוש בסמים.

Br J Psychiatry. Published online October 10, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה