תוצאות מבטיחות לשילוב אינסולין עם Liraglutide (מתוך כנס ה-EASD)

טיפול משולב ביחס קבוע, הכולל Insulin Degludec ו-Liraglutide (ויקטוזה) הביא לשיפור משמעותי באיזון רמות הסוכר בדם בחולי סוכרת מסוג 2, בהשוואה למתן טיפול בכל אחת מהתרופות הללו בנפרד, כך עולה מתוצאות מחקר חדש בשלב 3, שהוצגו במהלך כנס ה-EASD (European Association for the Study of Diabetes).

החוקרים מבריטניה הסבירו כי הטיפול המשולב, שניתן לחולים שאינם מאוזנים היטב תחת טיפול פומי במטפורמין ו-Pioglitazone, לווה בסיכון נמוך להיפוגליקמיה, עליה במשקל ותופעות לוואי במערכת העיכול.

הטיפול המשולב ביחס קבוע (Ideglira) כולל שילוב של אינסולין בזאלי ארוך-טווח עם Liraglutide, אגוניסט ל-GLP-1, בזריקה בודדת, לחולים עם סוכרת מסוג 2. השילוב כולל יחידה אחת של Insulin Degludec עם 0.036 מיליגרם של Liraglutide. המינונים המקסימאליים הזמינים לשילוב כוללים 50 יחידות של אינסולין ו-1.8 מ”ג של ויקטוזה.

במחקר בן 26 השבועות כל החולים טופלו במטפורמין ו-Pioglitazone וחולקו באקראי לאחת מהקבוצות הבאות: 834 חולים חולקו לטיפול משולב, 414 חולים חולקו לטיפול באינסולין בלבד ו-415 חולים חולקו לטיפול בויקטוזה בלבד.

המינונים הממוצעים של ויקטוזה ואינסולין בקבוצת הטיפול המשולב עמדו על 38 יחידות ו-1.4 מ”ג, בהתאמה. בקרב אלו שחולקו לטיפול ב-Degludec ומטפורמין ו-Pioglitazone, המינון הממוצע היה 53 יחידות.

החקורים מדווחים על ירידה של 1.9% בערכי HbA1c עם הטיפול המשולב (מ-8.3% ל-6.4%), בתום המחקר. באלו שטופלו בויקטוזה בלבד נרשמה ירידה של 1.44% (מ-8.3% ל-6.9%) ובקרב מטופלים ב-Degludec בלבד נרשמה ירידה של 1.28% (מ-8.3% ל-7.0%). למעלה מ-80% מהחולים שקיבלו את הטיפול המשולב הגיעו ליעד המטרה של ערכי HbA1c נמוכים מ-7.0% ו-70% הגיעו לערכים נמוכים מ-6.5%. בנוסף, תועד שיפור משמעותי בערכי הסוכר בדם בצום.

החוקרים מדווחים בנוסף על ירידה מתונה במשקל הגוף עם הטיפול המשולב ועל ירידה משמעותית בסיכון להיפוגליקמיה בהשוואה לחולים שטופלו באינסולין בזאלי.

מתוך כנס ה-European Association for the Study of Diabetes

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה