עלייה של כמעט פי 3 בשכיחות וריקוצלה במתגייסים לצה”ל בעשורים האחרונים (Andrology , הארץ)

ע”פ דיווח ב”הארץ” , מחקר ישראלי חדש שפורסם לאחרונה גם ב-Andrology שנעשה בחיל הרפואה מצא כי שיעור מקרי הוריקוצלה (דליות באשכים) במתגייסים לצבא עלה מ-1.6% בקרב מתגייסים שנולדו בין 1950-1954 ל-4.6% במתגייסים שנולדו בין 1990-1993 , עלייה של כמעט פי 3 בשכיחות.

נמצא גם שגברים עם תת משקל היו בשכיחות גבוהה יותר לוריקוצלה מאשר כאלה עם משקל יתר.

החוקרים מסכמים כי וריקוצלה שכיחה בקרב מתבגרים בישראל, ושהשכיחות שלה אף עלתה בעשורים האחרונים, דבר המרמז על כך שיש מקום לחקור את הקשר בין סגנון החיים המודרני לבין הפרעות בפוריות גברים והקשר לאתיולוגיה של התפתחות וריקוצלה, תוך לקיחה בחשבון שה-BMI לאורך האחוזונים השונים היה בקשר הפוך לסיכון לוריקוצלה.

Andrology. 2013 Sep;1(5):663-9. doi: 10.1111/j.2047-2927.2013.00113.x.

לכתבה ב”הארץ”

הערת המערכת: מה שקצת מוזר בנתונים הללו הוא שלאור מגמת ההשמנה הברורה הקיימת בעולם ובארץ, אשר יש להעריך שקיימת גם בקרב החיילים המתגייסים לצה”ל, ניתן היה לצפות שהשכיחות של וריקוצלה דווקא תרד לאור הקשר ההפוך בין השמנת יתר לתופעה.. מצד שני, דווקא מבחינת איכות זרע העדויות שהיו עד היום הראו שאיכות זרע ירודה (וקשיים לכניסה של הריון בעקבות כך)  קשורה דווקא להשמנת יתר של הגבר ..ראו בהקשר זה סקירת המחקר הבאה שהוצגה באתר ע”י פרופ’ גרינשטיין, עורך המדור האורולוגי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה