תרופות להפחתת לחץ דם לילי בחולים עם יתר לחץ דם ראשוני (Am J Hypertens)

מתוצאות מחקר PEAR (Pharmacogenomic Evaluation of Antihypertensive Responses) עולה כי Atenolol ו-Hydrochlorothiazide עשויות להפחית את לחצי הדם בלילה בשחורים ובלבנים עם יתר לחץ דם ראשוני.

הממצאים עשויים להשפיע על הטיפול ביתר לחץ דם, בעיקר בשחורים (הן בגברים והן בנשים), ובמקרים בהם לחץ הדם מוגבר במהלך שעות הלילה.

עליה ביחס בין לחץ הדם בלילה וביום, הפחתת הירידה בלחץ הדם הלילי והעדר צניחת לחץ דם לילית מלווים בתוצאות קרדיווסקולאריות פחות טובות ועליה בשיעורי התמותה, אך התגובה של לחץ הדם הלילי לטיפול בתרופות לאיזון לחץ הדם לא נבחנה במלואה בחולים עם יתר לחץ דם.

החוקרים התבססו על נתוני מחקר PEAR במטרה לקבוע את התגובה של היחס בין לחץ הדם בלילה וביום לטיפול ב-Hydrochlorothiazide ו-Atenolol כטיפול מונותרפי או טיפול משולב ב-485 מבוגרים עם יתר לחץ דם.

בלבנים תועדה תגובה משמעותית של יתר לחץ דם דיאסטולי וסיסטולי בשעות היום והלילה לטיפול ב-Atenolol, אך ללא שינוי ביחס בין לחץ הדם בלילה וביום.

עם זאת, בנשים שחורות לא זוהה שינוי משמעותי בתגובה של לחץ הדם הסיסטולי או הדיאסטולי בשעות הלילה ל-Atenolol, כאשר בגברים שחורים נרשמה תגובה חלשה יותר של לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי הלילי בהשוואה לגברים לבנים. בשחורים התגובה של לחץ הדם הלילי ל-Atenolol הייתה קטנה יותר משמעותית, בהשוואה ללבנים.

מנגד, בגברים שחורים תועדה תגובה גדולה יותר משמעותית של לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי הלילי לטיפול ב- Hydrochlorothiazide, בהשוואה לגברים לבנים,אם כי בגברים בשני המינים תועדה תגובה דומה של לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי במהלך היום.

בנשים בשני המינים תועדה תגובה דומה של לחץ הדם הלילי לטיפול ב- Hydrochlorothiazide, אך התגובה של לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי הייתה גדולה יותר בנשים שחורות, בהשוואה לנשים לבנות, ובגברים לבנים לא תועדה תגובה משמעותית של לחץ הדם הלילי.

בתום טיפול משולב ב-Atenolol ו- Hydrochlorothiazide, בשחורים נרשמה תגובה גדולה יותר של לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי כאשר החלו בטיפול ב- Hydrochlorothiazide תחילה, בהשוואה לאלו שהחלו תחילה בטיפול ב-Atenolol.

החוקרים מדווחים כי הירידה בלחץ הדם הלילי לא השתנתה עם טיפול מונותרפי ב-Atenolol או Hydrochlorothiazide בשחורים או בלבנים, בגברים או בנשים.

העדר השיפור ביחס בין לחץ הדם בלילה/ביום בתום 18 שבועות הטיפול במחקר מעידה כי השיפור ביחס בין לחץ הדם בלילה/יום דורשת טיפול ממושך עוד יותר, תרופות שונות לאיזון לחץ הדם, או ככל הנראה מתן הטיפול התרופתי במועד שונה.

מהנתונים עולה כי להערכת פרק הזמן של לחץ הדם הלילי לפי התגובה לתרופות לאיזון לחץ הדם חשיבות קלינית ועשויה לסייע בטיפול בחולים.

Am J Hypertens 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה