היוזמה של חברת ”סאנופי” והרשת החברתית הבריאותית ”כמוני” לפיתוח אפליקציה לחולי סוכרת באמצעות ”חוכמת ההמונים” זוכה לעניין ותגובות רבות

טלפון

היוזמה של חברת סאנופי בשיתוף עם הרשת החברתית לבריאות כמוני לקבל הצעות מגולשים לפיתוח אפליקציה סמרטפונית (על היומה הייחודית הזו נשלחו גם הודעות דרך אי-מד וניתן לעיין כאן בהודעה) זוכה לתגובות והדים רבים.

באתר כמוני כבר התקבלו תגובות ופניות רבות. ניתן להתרשם מהן בקישור זה.

להלן מס’ פניות ותגובות ש”צדו” את עינינו…להזכירכם, גם הצוות הרפואי יכול לתרום ולשתף רעיונות לפיתוח אפליקציות לסיוע בטיפול בחולי סוכרת. 

אלמו 11 : 

שלום רב, יוזמה נהדרת בהחלט! אני הייתי שמחה שתהיה לי אפליקציה שיכולה לחשב עבורי כמה פחמימות אכלתי בארוחה על ידי בחירת המזונות שנאכלו ולפיכך אוכל לדעת כמה להזריק בכל פעם

Gilgamesh

אפליקציה של לחצן מצוקה לסוכרתיים, באפליקצייה יוזנו 1-3 מספרי טלפון של אנשי קשר. על המסך יופיע אייקון ברור של לחצן מצוקה. במקרה של הפעלת האפליקציה ישלח מיקום GPS של הסוכרתי למספרי החירום. כך במקרים של היפוגליקמיה קשה. יהיה ניתן לאתר ללא בעיה. בגלל הקלות, מתאים לכל גילאיים מילדים ועד זקנים. מעולה לאנשים עם חוסר מודעות להיפוגליקמיה שמרגישים רק בנקודה הקריטית של ההיפו.

דניאלה 2

אחת הבעיות הקשות היא לזכור לקחת את הטיפול, במיוחד שזה כמה פעמים ביום ולחלק גדול מחולי הסוכרתיים יש עוד מחלות כמו למשל לחץ דם. אני מציעה אפליקציה שבאמצעותה ניתן להכניס לזכרון של הסמרטפון את הטיפול התרופתי עם זמני לקיחת התרופות. הסמרטפון יוכל לתזכר את המטופל לקחת את הכדור ע”י התראה קולית הופעת שם התרופה. המטופל יוכל להחליט כמה זמן מראש זקוק להרתאה ע”מ שיוכל להתארגן לקחת את הכדור. אני מאמינה שזה יפתור חלק גדול מבעיית האיזון של מחלת הסוכרת. דרך הגב, זה יכול להתאים גם למחלת יתר לחתץ דם – אותה אפליקציה, כמה מחלות.

רעות .ש.

אני יכולה לשתף אתכם בדברים שהיו מסייעים לי בניהול הסכרתהרבה פעמים אני מזריקה ואוכלת ואז שוכחת לבדוק את רמת הסוכר בחמש שעות הבאות לפחות. למרות שלפי ההוראות מומלץ לבדוק שעתיים אחרי האוכל וככה אני מסתובבת עם סוכר גבוהה שעות נוספות בלי לדעת מזה. אז אני ממליצה שבאפליקציה תהיה אפשרות ללחיצה על כפתור “אכלתי” ומייד תכוון התראה לעוד שעתיים. זה נראלי יכול לשפר משמעותית את הA1C כי מדובר באיזה שליש יום שהסוכר יהיה בטווח טוב כי אהיה מודעת לסוכר הגבוהה וכך אוכל להזריק בהתאם. דברים נוספים לאפליקציה אפשר פשוט לראות מאפליקציות אחרות של סוכרת. (שניסיתי אותן אבל הן באנגלית אז זה לא שיא הנוחות.) למשל הזנת ערכי הסוכר ואז יש חישובי ממוצעים וגרפים, אבל אני לא יודעת אם זה יהיה כזה שימושי מאחר ויש רבים שמשתמשים במשאבות ומדי סוכר רציפים שעושים את העבודה הזאת מעולה. דבר נוסף שאותי פשוט משגע הוא לדאוג למרשמים ובכלל לוודא כל הזמן שיש את כל הציוד במלאי (במיוחד כמות מספקת של אינסולין) אז אולי אפשרות באפליקציה להזין את הכמות הנוכחית במלאי תעזור אם תתריע 10 ימים לפני כן לדאוג למרשם. דבר נוסף נחמד שחשבתי עליו- כולנו אוהבים משחקים, ניתן לשלב באפליקציה משחקי סוכרת בשביל ההנאה כגון טיפול בדמות וירטואלית סוכרתית. וכן משחק של עלייה בשלבים תלוי בטיב איזון הסוכר האישי שלך. ככל שאתה יותר מאוזן ולאורך זמן תוכל לקבל עוד פרסים וירטואליים. ממש כמו כל משחק תפקידים במחשב רק שאת המשימות צריך לעשות בעולם האמיתי. אפשר להוסיף צ’אט לכל חברי האפליקציה. – תמיכה חברית וייעוץ ופרסום חדשות על התקדמות רפואית וכו’.. כמובן מחשבון פחמימות נחוץ ביותר שיהיה באפליקציה.- למאכלים לא ארוזים שלא מצוין עליהם את כמות הפחמימות. ניתן לערוך תחרויות (נניח תחרויות כתיבה יוצרת על הסוכרת). אין לי מושג בפיתוח אפליקציות כך שאני לא יודעת אם זה אפשרי. הרבה רעיונות שהעלתי מתאימים יותר אולי לפורום סוכרת יותר מלאפליקציה, אבל אם זה אפשרי באפליקציה אני בטוחה שכמות המשתתפים תהיה גדולה בהרבה כי הסמארטפון הרבה יותר נגיש מהמחשב. דבר נוסף שאצלי הוא בעייתי הוא זמן ההמתנה בין הזרקת האינסולין לאכילת הפחמימה. הרבה פעמים אני ישר מזריקה ואוכלת למרות שצריך לחכות לפחות 10 דקות כדי שהאינסולין יתחיל לפעול בגוף- אז אולי משחק קצר או כל היסח דעת אחר כגון סיפור שיופיע לאחר לחיצה בכפתור “הזרקתי” יוכל לעזור לי ולעוד רבים להמתין את הזמן המועט לפני האכילה. ניתן גם להזין את כמות הפחמימות בכל פעם שאוכלים וכך לעקוב אחר הכמות הכוללת של הפחמימות שאכלת ביום שאולי היא גדולה מדי יחסית למשקל גופך ואולי קטנה מדי. כך יהיה אפשר לתכנן תוכנית הרזיה במידת הצורך וכאשר תתקרב למילוי מכסת הפחמימות היומית שלך (שאותה קבעת לפי תוכנית הדיאטה) תהיה התראה שתגיד לך עוד כמה גר’ פחמימות אתה רשאי לאכול היום.

arieloz

מי שלא משתמש במשאבת אינסולין נאלץ להסתובב כול רגע בו הוא מבלה מחוץ לבית עם עט אינסולין צמוד. במהלך הימים לא פעם ולא פעמיים נאלצתי לחזור ולשוב הביתה מכיוון ששכחתי את עט האינסולין … הייתי ממליץ על אפליקציה שתהווה מעין “תזכורן” שתשלב באמת את כול המכשירים להם אנחנו זקוקוים כאשר אנו יוצאים מהבית. מכשיר בדיקת הסוכר , אינסולין , משהו מתוק למקרה ש וכו האפלקציה מזהה את מיקומנו וכאשר אנו מתרחקים בטווח של 500 מטרים תקפוץ הודעת תזכורת האם לקחנו את הציוד הנדרש

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה