אנליזה ממחקר ה-COURAGE מצביעה על גידול ניכר בשיעור המטופלים המגיעים ליעד ה-LDL כולסטרול שלהם תחת טיול ב-ezetimibe (איזטרול) (Am J Cardiol )

ע”פ מאמר חדש מה-Am J Cardiol ,

 לאחר הגעה למינון מקסימלי של סטטין, הוספת  ezetimibe (איזטרול) מעלה באופן משמעותי את שיעור המטופלים המגיעים ליעד המטרה של רמות LDL כולסטרול.

החוקרים ניתחו מידע מתוך מחקר ה-COURAGE (ר”ת של Clinical Outcomes Utilizing Revascularization and Aggressive Drug Evaluation ) , מחקר שבחן איסטרטגיות לביצוע רהוסקולריזציות תחת טיפול תרופתי אופטימלי, שבו יעד רמות ה-LDL כולסטרול היה בין 60-85 מ”ג/ד”ל שבהמשך עודכן ליעד של פחות מ-70 מ”ג/ד”ל.

השתתפו 2,287 מטופלים במחקר ה-COURAGE אשר עברו טיטרציה של מינוני סטטינים לצורך השגת יעדי ה-LDL כולסטרול. כשהתחיל המחקר ב-1999 אזטימיב לא היה זמין עדיין אך לאחר אישורו ב-2003 היה זמין גם למשתתפי המחקר. לאחר שניתנו מינוני סטטינים מקסימליים אזטימיב ניתן ל-34% מהמשתתפים במטרה לאפשר להם להשיג את יעדי ה-LDL כולסטרול.

רמת הבסיס החציונית של LDL כולסטרול הייתה גבוהה יותר במטופלים שקיבלו אזטימיב בהשוואה לאלה שלא קיבלו (109 לעומת 96 מ”ג/ד”ל) .

בתחילת המחקר, 18% מהמשתתפים אשר קיבלו בהמשך אזטימיב היו עם LDL כולסטרול נמוך מ-85 מ”ג/ד”ל ו-8% היו עם רמות LDL כולסטרול מתחת ל-70 מ”ג/ד”ל.

תחת הטיפול המקסימלי הנסבל בסטטינים (עם או ללא תכשירים להפחתת ליפידים אחרים) , 40% השיגו רמות LDL כולסטרול מתחת ל-85 מ”ג/ד”ל, ו-23% השיגו LDL כולסטרול מתחת ל-70 מ”ג/ד”ל, לפני הוספת אזטימיב.

בביקור האחרון שהתקיים במהלך המחקר, 68% מהמטופלים באזטימיב השיגו את יעד ה-LDL כולסטרול של מתחת ל-85 מ”ג/ד”ל, ו-46% מהם השיגו את היעד של LDL מתחת ל-70 מ”ג/ד”ל.

שימוש במודל רגרסיה מסוג COX הראה שהגורמים המשמעותיים ביותר הקשור להשגת יעדי LDL כולסטרול היו רמות נמוכות יותר של LDL בתחילת המחקר, המינון הממוצע של הסטטינים והשימוש באזטימיב.

מסקנת החוקרים היא שלאחר מתן מינונים מקסימלים של סטטינים, הוספת אזטימיב מתבטאת בעלייה ניכרת בשיעור המטופלים אשר משיגים את רמות היעד של ה-LDL כולסטרול שלהם, מה שמהווה כידוע מרכיב חשוב מאוד של טיפול תרופתי אופטימלי.

Am J Cardiol. 2013 Jun 1;111(11):1557-62

הערת המערכת: חשוב לציין שלהורדת מס’ המטופלים שלא הגיעו ליעד של מתחת ל- 70 מ”ג/ד”ל של LDL כולסטרול תחת טיפול מקסימלי בסטטינים (וכדאי לשים לב שעדיין למעלה מ-75% לא השיגו את היעד הזה ! ) בכמעט 50% לאחר הוספת אזטימיב – עשוייה להיות חשיבות רבה בהפחתת סיכון לאירועים ותחלואה קרדיווסקולרית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה