חוסמי ACE או ARBs לטיפול ביתר לחץ דם ? מטה אנליזה חדשה קובעת שלחוסמי ACE יתרון בהפחתת תמותה (Expert Review of Cardiovascular Therapy )

ע”פ אנליזה המוצגת ב-Expert Review of Cardiovascular Therapy

יש עדיפות לחוסמי ACE על פני ARB בהורדת סיכון לתמותה מכל סיבה ותמותה קרדיווסקולרית, ולכן המלצתם היא שבטיפול ביתר לחץ דם (יל”ד) יש מקום להתחיל  עם חוסמי ACE ולהגביל את ה-ARBs רק למטופלים שאינם סבילים לחוסמי ACE .

ברקע המחברים מציינים שציר רנין – אנגיוטנסין-אלדוסטרון הוא יעד מפתח תראופוטי בטיפול ביתר לחץ דם (יל”ד) ולכן היה מקום לבחון קבוצות התרופות הפועלות בציר זה. .

המחברים מתארים מימצאים ממטה-האנליזה האחרונה שניתחה את ההפחתה בתמותה תחת טיפול בחוסמי ACE או ARB במטופלים עם יל”ד.   

המטה-אנליזה כללה כ-159,000 מטופלים שהשתתפו בכ-20 מחקרי יל”ד שנערכו לאחרונה.

ע”פ המטה-אנליזה חוסמי ACE ו-ARB (ביחד) הפחיתו באופן מובהק את הסיכון היחסי לתמותה מכל סיבה ב-5% (p=0.032), ותמותה קרדיווסקולרית ב-7% (p=0.018) באוכלוסיה עם שכיחות גבוהה של יל”ד (מעל 66%) בהשוואה לפלצבו.  

בניתוח לפי קבוצות תרופות נמצא שהטיפול בחוסמי ACE לווה בירידה של 10% בסיכון היחסי לתמותה מכל סיבה (p=0.004) והייתה נטיה לירידה של 12% בהפחתה של תמותה קרדיווסקולרית (p=0.051), בעוד של-ARBs לא היה כל אפקט על תמותה.

אי לכך הם מסכמים כי כאשר לוקחים את כל הגורמים בחשבון, העדויות לגבי תמותה מצביעות על כך שבטיפול ביל”ד, חוסמי ה-ACE צריכים להילקח בחשבון לפני ה-ARBs , כשה-ARBs צריכים להיות מוגבלים למטופלים שאינם סבילים לחוסמי ACE .

Expert Rev Cardiovasc Ther. 2013;11(6):705-717. 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה