טיפול ב-Darbepoetin מפחית את הצורך בעירויים בפגים (Pediatrics)

פג

זריקות ESA (Erythropoiesis Stimulating Agent), בפרט Darbepoetin Alfa (Darbe), עשויים להפחית עד העלמת הצורך בעירויי כדוריות דם אדומות בפגים, כך כותבים מומחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Pediatrics.

החוקרים ערכו מחקר אקראי שכלל 102 פגים בארבעה מרכזים רפואיים בגובה רב בניו-מקסיקו, יוטה וקולוראדו. לא נערכו מחקרים להערכת עירויים במרכזים בגובה רב, בהם לרוב השימוש בחמצן גדול יותר.

במטרה לבחון אם Darbepoetin עשוי להפחית את היקף העירויים בפגים, החוקרים חילקו באקראי את התינוקות לאחת משלוש קבוצות: Erythropoietin (Epo), במינון 400 יחידות לק”ג, שניתן בזריקה תת-עורית, שלוש פעמים בשבוע; Darbe, במינון 10 מיקרוגרם לק”ג, שניתן בזריקה תת-עורית פעם בשבוע עם מינון דמה בשתי פעמים נוספות בכל שבוע; או פלסבו בשלושה מינוני דמה בכל שבוע, למשך 35 שבועות. התינוקות היו בגילאי 48 שעות, או פחות, ושקלו 125-500 גרם בלידה.

החוקרים התבססו על מינונים אורגינאליים של Darbe ו-Epo בתחילת המחקר. תרופת המחקר הושהתה במצבים מסוימים, דוגמת ספירת נויטרופילים נמוכה מ-500 תאים למיקרוליטר, והוחזרה עם ההחלמה, או נעצרה במקרים של פרכוסים קליניים, אבחנה של קרישי דם, או במידה ואובחנה יתר לחץ דם או נויטרופניה. כל התינוקות קיבלו תוספי ברזל, חומצה פולית וויטמין E.

כל העירויים ניתנו בהתאם לתוצאות מעבדה ולפי פרוטוקול עירויים מוגבל. התינוקות בקבוצת טיפול ב-Darbe או Epo קיבלו מספר עירויים נמוך יותר משמעותית (1.2 עירויים ו-0.7 עירויים לכל תינוק, בהתאמה עם Darbe; 1.2 ו-0.8 עירויים לכל תינוק עם Epo; 2.4 ו-1.2 עירויים לכל תינוק בקבוצת הפלסבו).

בנוסף, 59% מהמטופלים ב-Darbe ו-52% מהמטופלים ב-Epo לא קיבלו כל עירוי בהשוואה ל-38% מהתינוקות בקבוצת הפלסבו. בתינוקות שטופלו ב-Epo ו-Darbe חל שינוי גדול יותר משמעותית בספירת הרטיקולוציטים ובהמטוקריט, בהשוואה לתינוקות בקבוצת הפלסבו.

תופעות לוואי היו מינימאליות ודומות בשתי הקבוצות. שיעורי התחלואה והתמותה היו גם כן דומים בשתי הקבוצות (שני מקרי תמותה בקבוצת Darbe, מקרה תמותה אחד בקבוצת Epo ו-3 מקרי תמותה בקבוצת הפלסבו).

למרות שחלה ירידה במספר העירויים במהלך עשרים השנים האחרונות, תינוקות בעלי משקל לידה נמוך באופן קיצוני עדיין קיבלו 3-5 עירויים, כך שמדובר באוכלוסיה פגיעה לסיכון קטן אך מדיד להופעת זיהום, תגובה לעירויים או תחלואה על-רקע עירויים.

לסיכום, עם הצטברות העדויות בנוגע לסיכונים של עירויים, למעלה מ-50% מהתינוקות המטופלים לא קיבלו עירויים. חשוב מכך, הטיפול ב-Darbe הביא לתוצאה זו עם טיפול במינון שבועי.

Pediatrics. Published online June 17, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה