הערכת תוצאות הטיפול ב-Zoledronic Acid בנשים עם אוסטיאופורוזיס (J Int Med Res)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת The Journal of International Medical Research עולה כי טיפול ב- Zoledronic Acid(אקלסטה) עשוי להביא לשיפור צפיפות המינראלים של העצם ולהפחית את הסיכון לשברים בנשים עם אוסטיאופורוזיס, ללא סיכון לתופעות לוואי חמורות.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את ההשפעות של Zoledronic Acid על צפיפות המינראלים של העצם והסיכון לשברים בחוליות L1-L4, צוואר הירך, הירך והטרוכנטר בנשים סיניות עם אוסטיאופורוזיס.

המחקר אקראי-מבוקר, כלל נשים עם אוסטיאופורוזיס, שחולקו באקראי לטיפול תוך-ורידי ב- Zoledronic Acid במינון של 5 מ”ג, פעם בשנה, או פלסבו. הסיכון לשברים וצפיפות המינראלים של העצם נבחן במהלך תקופת מעקב של שנתיים.

מהתוצאות עולה כי חלה ירידה מובהקת סטטיסטית בסיכון לשבר בטרוכנטר בקבוצת הטיפול ב- Zoledronic Acid (242 נשים), בהשוואה לקבוצת הפלסבו (241 נשים), עם יחס סיכויים של 0.54; צפיפות המינראלים של העצם הייתה גדולה ב-0.24, 0.28, 0.31 ו-0.22 בחוליות L1-L4, בירך כולה, בצוואר הירך ובטרוכנטר, בהתאמה, בקבוצת הטיפול ב- Zoledronic Acid.

ההיארעות של תופעות לוואי הייתה דומה בין קבוצות הטיפול.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהתוצאות עולה כי הטיפול ב- Zoledronic Acid עשוי להביא לעליה בצפיפות המינראלים של העצם ולהפחתת הסיכון לשברים בנשים עם אוסטיאופורוזיס, במהלך מעקב בן שנתיים, ולא לווה בתופעות לוואי חמורות.

J Int Med Res. 2013 Jun;41(3):697-704

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה