אנגיופלסטיה ראשונית כגשר עד לניתוח מעקפים של העורקים הכליליים (Am Heart J)

אנגיופלסטיה באמצעות בלון, ללא הכסת תומכן, עשויה לסייע במעבר לניתוח מעקפים של העורקים הכליליים בחולים עם אוטם לבבי ועליות מקטע ST, כך מדווחים חוקרים בעקבות תוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת American Heart Journal.

מהמחקר עולה כי אנגיופלסטיה ראשונית באמצעות בלון היא די בטוחה בהשוואה להכנסת תומכן בחולים הנדרשים לניתוח מעקפים של העורקים הכליליים בשלב מוקדם.

החוקרים אספו נתונים משני מחקרים, שבחנו את ההבדלים באירועים קליניים מוקדמים ב-1,494 חולים שטופלו באנגיופלסטיה וב-1,488 חולים שעברו הכנסה של תומכן.

בסה”כ, ב-60% מהחולים שעברו אנגיופלסטיה תועדו תוצאות דומות להכנסת תומכן, עם קוטר היצרות נמוך מ-30% ומדד TIMI סופי של 3 עם אנגיופלסטיה בלבד.

שיעורי TVR (Target Vessel Revascularization) היו גבוהים יותר משמעותית בקבוצת אנגיופלסטיה (4.3% לעומת 2.0%). התוצאות היו דומות בתת-קבוצה של חולים עם מחלה רב-כלית (4.6% לעומת 2.3%), אך גם נמוכות יותר בחולים עם תוצאות שהיו דומות לתוצאות לאחר אנגיופלסטיה (3.4% לעומת 2.0%).

בנוסף, לאחר 30 ימים, שיעור הסיבוכים הלבביים המג’וריים היה דומה (6.2% לעומת 4.9%), וכך גם שיעורי התמותה (1.8% לעומת 2.8%) ושיעור האוטמים החוזרים (0.9% לעומת 0.7%).

החוקרים מדווחים כי התועלת היחסית והבטיחות של גישה זו, בהשוואה לתוצאות עם גישות אחרות לטיפול בחולים אלו, ייבחנו עוד במחקרים נוספים. למרות זאת, הם מסכמים וכותבים כי כל עוד מקפידים על מעקב הדוק וטיפול מיידי באירועים איסכמיים, אנגיופלסטיה עם בלון מביאה לתוצאות דומות לצנתור עם הכנסת תומכן ועשויה לשמש כאפשרות בטוחה בחולים הנדרשים בשלב מוקדם לניתוח מעקפים של העורקים הכליליים.

Am Heart J 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה