אחזקת בעלי חיים מפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם (Circulation)

בהצהרה חדשה מטעם ה-AHA (American Heart Association) הסבירו מומחים כי אחזקת בעלי חיים מפחיתה את הסיכויים להתפתחות מחלות לב וכלי דם. מהנתונים עולה כי אחזקת בעלי חיים, ובפרט כלבים, מלווה בסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם וייתכן ואף בעלת תפקיד סיבתי בהפחתת שכיחות מחלות אלו.

למרות זאת, החוקרים מדגישים כי אימוץ או הצלת בעל חיים רק בכדי להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם אינה מביאה להפחתה משמעותית של הסיכון. הם ממליצים לאנשים המבקשים להפחית את הסיכון לעקוב אחר המלצות ה-AHA והמלצות אחרות להפחתת הסיכון, הכוללות הגברת פעילות גופנית, תזונה נכונה, הפחתת כולסטרול, ובמידת הצורך, נטילת תרופות לאיזון לחץ דם ואמצעים אחרים. אימוץ כלב בלבד, תוך המשך ישיבה על הכורסא, עישון ואכילת מטוגנים אינה גישה נכונה להפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

ב-AHA החליטו לבחון את הנתונים אודות ההשפעה של אחזקת בעלי חיים על נוכחות והפחתת גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם; כולל יתר לחץ דם, היפרליפידמיה, פעילות גופנית, השמנת-יתר ותפקוד אוטונומי ותגובתי של הלב וכלי הדם.

החוקרים כותבים כי מחקרים ביפן, אוסטרליה וקנדה מצאו כי אנשים שגידלו כלבים נטו יותר לעסוק בפעילות גופנית, בהשוואה לאחרים. בנוסף, סקירה של למעלה מ-11 מחקרים מצאה כי אלו שהחזיקו כלבים נהגו ללכת בתדירות משמעותית יותר והיו פעילים יותר. אין נתונים רבים אודות הקשר בין אחזקת בעלי חיים ובין רמות השומנים בדם, או בין אחזקת בעלי חיים ובין ההישרדות של מטופלים ללא מחלות לב וכלי דם. באלו עם מחלות לב וכלי דם מבוססות, העדויות מציעות כי אחזקת בעלי חיים עשויה להביא להפחתת שיעורי התמותה.

הנתונים המשמעותיים ביותר, במונחים של קשר מובהק סטטיסטי ומנגנון סיבתי אפשרי, נגעו לקשר בין כלבים ובין הגברת פעילות גופנית. נראה כי מדובר בקשר סיבתי, כאשר אדם המאמץ או מציל כלב נוטה ללכת עם הכלב וכך מגביר את הפעילות הגופנית. כמו כן, ישנם נתונים לא מעטים לפיהם בעלי חיים מפחיתים את הדחק הנפשי, בעיקר הפחתת התגובה למצבי דחק, דוגמת עליית קצב לב ולחץ דם ושחרור הורמונים דוגמת אדרנלין. כמו כן, ישנם נתונים אודות הקשר בין אחזקת בעלי חיים ובין הפחתת לחץ הדם.

בסיכומו של דבר, העדויות תומכות בירידה בסיכון למחלות לב וכלי דם עם אחזקת בעלי חיים, כאשר ההמלצה מסווגת ברמת IIb עם עדויות בדרגה B. ההצהרה זכתה, בין היתר, לתמיכת ה-American Society of Hypertension, American Society for Preventive Cardiology ו-World Heart Federation.

Circulation 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה