השוואה בין סגירת אוזנית פרוזדור שמאלי ובין טיפול בקומדין כנגד פרפור פרוזדורים (מתוך כנס Heart Rhythm Society)

מניתוח תוצאות מעקב ארוך-טווח ממחקר PROTECT-AF עולה כי בניגוד לנתונים בטווח הזמן הקצר לאחר הפרוצדורה, סגירת אוזנית הפרוזדור השמאלי באמצעות Watchman עדיפה על טיפול בקומדין בכל הנוגע לשיעורי התמותה מכל-סיבה, שיעורי תמותה קרדיווסקולארית ושיעור האירועים המוחיים ההמורגיים בחולים עם פרפור פרוזדורים שאינו על-רקע מחלת מסתמים וגורמי סיכון לאירועים מוחיים.

החוקרים הציגו את נתוני הסקירה האחרונה של נתוני PROTECT-AF שכלל 800 חולים עם מעקב ממוצע של 45 חודשים (2,621 שנות-מטופל) במהלך כנס ה-Heart Rhythm Society לשנת 2013. בסקירה מוקדמת עם 1,500 שנות-מטופל, הנתונים החדשים אישרו כי טכנולוגית Watchman אינה נחותה בהשוואה לקומדין בכל הנוגע לתוצא העיקרי המשולב שכלל אירועים מוחיים, תסחיף סיסטמי או תמותה קרדיווסקולארית או תמותה לא-מוסברת.

ולמרות שבמחקר PROTECT-AF נרשמה עליה בסיבוכים בעקבות הפרוצדורה בהשוואה לקומדין, מהסקירה החדשה שכללה מעקב בן 45 חודשים עולה כי הפרוצדורה עלתה בקנה אחד עם טיפול פומי בנוגדי-קרישה בכל הנוגע לתוצא הבטיחות העיקרי, מדד משולב שכלל תפליט פריקרדיאלי משמעותי, דימום מג’ורי, אירועים מוחיים סביב הפרוצדורה, אירוע מוחי המורגי ותסחיף של ההתקן.

החוקרים מסבירים כי לראשונה, מדובר בהבדל שאינו מובהק סטטיסטית ואעפ”י שתועד מספר רב של אירועים בקבוצת ההתערבות הפולשנית (רובם על-רקע הפרוצדורה), תועדו גם אירועים מצטברים עם טיפול בקומדין. לכן עד למועד בחינת הנתונים לאחר ארבע שנים, שיעור האירועים היה דומה סטטיסטית.

במחקר חולקו באקראי 463 חולים לטיפול בגישת Watchman ו-244 חולקו לטיפול בקומדין, מדד CHADS2 הממוצע עמד על 2.2 ו-2.3 , בהתאמה.

לאחר ממוצע של 45 חודשים, מניתוח לפי כוונה לטיפול, השיעור היחסי של תוצא היעילות העיקרי שכלל אירועים מוחיים, תסחיף סיסטמי או תמותה קרדיווסקולארית או לא-מוסברת, עמד על 0.60. לא רק שהבדל זה לא היה נחות, אלא בפעם הראשונה בניתוח נתוני PROTECT-AF, נמצא כי גישה זו עדיפה.

החוקרים הסבירו כי הירידה של 40% בשיעור האירועים הייתה די עקבית לאורך מרבית תקופת המחקר, אך עדיפות מובהקת סטטיסטית באה לידי ביטוי רק בניתוח האחרון עם נתונים לטווח ארוך.

מתוך כנס Heart Rhythm Society

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה