טיפול נטורפתי מוריד את הסיכון למחלות לב וכלי דם בנמצאים בסיכון גבוה (CMAJ )

הסיכון למחלות לב וכלי דם מושפע לטובה משינוי והתערבות בדיאטה ובאורח החיים, אך רק מטופלים מעטים הנמצאים בסיכון מקבלים יעוץ אינטנסיבי לליווי שינוי כזה באורח החיים.  על מנת להעריך את התועלת של טיפול נטורופתי בהורדת הסיכון למחלות לב וכלי דם, החוקרים ערכו מחקר מבוקר ואקראי שהשווה טיפול רגיל לטיפול בתוספת טיפול נטורופתי; ממצאיהם מאששים את ההשערה שהוספה של טיפול נטורופתי יכולה לשפר את הטיפול ולהוריד את הסיכון למחלות לב וכלי דם בקרב מטופלים הנמצאים בסיכון גבוה.

החוקרים בחנו מספר מרכזים בהם ניתן טיפול רגיל מוגבר (טיפול רגיל במרפאה בתוספת מדידה ביומטרית) שהיווה את קבוצת הביקורת, בהשוואה לטיפול רגיל מוגבר בנוסף לטיפול נטורופתי, naturopathic care). במחקר השתתפו עובדים בני 25-65 בשלוש ערים בקנדה, שהיו בסיכון גבוה למחלות לב וכלי דם, שטופלו על ידי רופאי המשפחה שלהם. אלה שלקחו חלק בקבוצה הנטורופתית קיבלו בנוסף גם טיפול אישי שכלל ייעוץ לקידום בריאות, רפואה תזונתית או תוספי תזונה, במרפאות על ידי רופאים נטורופתיים בשבעה זמנים מוגדרים מראש. החוקרים מדדו , בשתי הקבוצות, את משקל המשתתפים, היקף המותניים שלהם, פרופיל השומנים, רמות הסוכר בצום ולחץ הדם, שלוש פעמים במהלך כשנה. יעד המחקר העיקרי שנבחן היה הסיכון של המשתתפים לעשר שנים לפתח מחלה קרדיווסקולרית או לסבול מאירוע לבבי, והמצאות של סינדרום מטבולי .

כמעט 250 משתתפים חולקו באופן רנדומלי לאחת מקבוצות הטיפול, ו-207 מהם הגיעו לנקודת הסיום של המחקר. על אף שמאפייני המשתתפים היו דומים בתחילת המחקר, בהשוואה לקבוצת הביקורת לאחר שנה של טיפול, בקבוצת הטיפול הנטורופתי המשתתפים היו בסיכון נמוך יותר לאירועים קרדיווסקולריים לעשר שנים (10.8% בקבוצת הביקורת לעומת 7.7% בקבוצת הטיפול הנטורופתי) וסיכון נמוך יותר גם להופעה של סינדרום מטבולי (קרוב ל-50% בקבוצת הביקורת לעומת רק 31.5% בקבוצת הטיפול הנטורופתי).

החוקרים מסכמים כי ממציאהם מאששים את ההשערה שהוספה של טיפול נטורופתי יכולה לשפר את הטיפול ולהוריד את הסיכון למחלות לב וכלי דם בקרב מטופלים הנמצאים בסיכון גבוה.

לתקציר המחקר

CMAJ April 29, 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה