הערכת רמות וויטמין D בתינוקות בגילאי 2-3 חודשים הניזונים מחלב אם בלבד (Arch Dis Child)

בכתב העת Archives of Diseases in Childhood מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי חסר וויטמין D נפוץ בתינוקות הניזונים מחלב אם בלבד בניו-זילנד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בשנת 2008 אימצו בניו-זילנד את מדיניות ארגון הבריאות העולמי שהמליצה כי על הנקה בלבד של כל התינוקות עד גיל שישה חודשים. התועלת של מדיניות זו ליילוד אינה ניתנת לערעור; עם זאת, מדיניות זו עשויה להשפיע לרעה על רמות וויטמין D בתינוק. מספר מדינות ממליצות כעת כי כל התינוקות הניזונים מחלב אם בלבד יקבלו תוספי וויטמין D במינון של 400 IU למניעת רככת. בניו-זילנד אין המלצות בנוגע למתן תוספי וויטמין D לתינוקות בסיכון נמוך הניזונים מחלב אם בלבד ובמדינה זו אין נתונים אודות רמות וויטמין D בדמם של תינוקות הניזונים מחלב אם בלבד במהלך החודשים הראשונים לחייהם.

כעת ביקשו החוקרים לתאר את ריכוז וויטמין D בתינוקות שניזונו מחלב אם בלבד בגילאי 2-3 חודשים. הם כללו תינוקות בריאים, שנולדו במועד וניזונו מחלב אם בלבד, ללא תוספי וויטמין D. דגימת דם קפילארי נלקחה מכל תינוק להערכת רמות 25(OH)D.

מדגם המחקר כלל 94 תינוקות (גיל ממוצע של 10 שבועות). חציון רמות וויטמין D עמד על 53 ננומול לליטר. ב-23 תינוקות (24%) ריכוז וויטמין D עמד על פחות מ-27.5 ננומול לליטר. בתינוקות שנכללו במהלך חודשי החורף חציון ריכוז וויטמין D בדם עמד על 21 ננומול לליטר (14.31). בתינוקות שנכללו במהלך חודשי הקיץ ריכוז וויטמין D עמד על 75 ננומול לליטר (הבדל מובהק סטטיסטית בין חודשי הקיץ והחורף).

לאור ממצאי המחקר, החוקרים קוראים לשקול מתן תוספי וויטמין D כחלק מהמדיניות הנוגעת לבריאות הילד בניו-זילנד.

Arch Dis Child. 2013;98(3):176-179

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה