טיפול פומי ב-Desmopressin בטוח ויעיל כנגד נוקטוריה (J Urol)

Desmopressin הניתן כטיפול פומי נמצא יעיל בנשים ובגברים הסובלים מנוקטוריה, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם במהלך חודש פברואר בכתב העת Journal of Urology.

עם זאת, החוקרים מדגישים כי התכשיר אינו מאושר ע”י מנהל התרופות והמזון האמריקאי לשימוש זה. הם מאוכזבים מכך שהתרופה לא תהיה זמינה לשימוש למרות הנתונים החיוביים.

במסגרת המחקר נכללו 261 נשים, בגילאי 19-87 שנים, עם מתן שתן בתדירות של פעמיים בלילה, או יותר. הם בחנו מינון נמוך של Desmopressin (25 מיקרוגרם) שנמצא יעיל יותר בנשים בהשוואה לגברים.

הנשים חולקו באקראי לטיפול ב- Desmopressin או פלסבו. Desmopressin ניתן לאחרונה בצורת טבלייה פומית. החוקרים כותבים כי צורת מתן זו מתגברת על בעיות הנוגעות לקשיי בליעה, חוסכת את הצורך בשתיית כמות נוזלים רה ומשפרת את הזמינות הביולוגית בהשוואה לטבליות סטנדרטיות.

לאחר שלושה חודשים, הטיפול ב- Desmopressin הפחית משמעותית את מספר מקרי מתן שתן במהלך הלילה והביא לעליה משמעותית של 33% ומעלה בסיכויי התגובה. הטיפול גם הגדיל את הזמן הממוצע עד למתן שתן במהלך הלילה ב-49 דקות.

התגובות החיוביות נצפו בתוך שבוע של טיפול ונותרו לאורך תקופת המחקר.בקבוצת הטיפול הפעיל נרשם שיפור גדול יותר באיכות החיים הבריאותית ובאיכות השינה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהמחקר עולה כי טיפול פומי ב- Desmopressin בנשים הינו יעיל ובטוח בהפחתת נוקטוריה והארכת מרווח הזמן הלילי עד למתן שתן. הם מצאו כי הטיפול הביא לשיפור איכות החיים והיה בטוח מאוד במינון זה, ללא היפנותרמיה בעלת משמעות קלינית.

במחקר אחר, חוקרים מניו-יורק חילקו באקראי 385 גברים עם נוקטוריה בגילאי 20-87 שנים לטיפול פומי ב- Desmopressin במינון 50 או 75 מיקרוגרם, או פלסבו, למשך שלושה חודשים. בהשוואה לפלסבו, שני המינונים הפחיתו משמעותית את מספר אירועי נוקטוריה וכן הביאו לשיפור משמעותי בסיכויים לתגובה של 33% ומעלה. ובדומה לתוצאות בנשים במחקר הקודם, בגברים בקבוצת הטיפול הפעיל חל שיפור גדול יותר משמעותית באיכות החיים הבריאותית ובאיכות השינה.

הטיפול נסבל היטב, אך בתשעה גברים שטופלו במינון של 75 מיקרוגרם רמות הנתרן בדם ירדו ל-130 ננומול לליטר, או פחות, בהשוואה לשני חולים שטופלו במינון של 50 מיקרוגרם.

J Urol 2013

J Urol 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • פעילות מחלה נמוכה לאורך זמן בחולי לופוס מלווה בסיכון מופחת לפגיעה באיברי מטרה והתלקחויות (The Lancet Rheumatology)

    פעילות מחלה נמוכה לאורך זמן בחולי לופוס מלווה בסיכון מופחת לפגיעה באיברי מטרה והתלקחויות (The Lancet Rheumatology)

    פעילות מחלה נמוכה לאורך זמן בחולי לופוס ( Lupus Low Disease Activity State, או LLDAS) או הפוגה ממושכת לאורך שלושה חודשים מלווה בסיכון מופחת משמעותית לפגיעה באיברי מטרה והתלקחויות בחולי לופוס, כאשר פעילות מחלה נמוכה לאורך פרק זמן ארוך יותר מלווה בירידה גדולה עוד יותר בסיכון לסיבוכים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת […]

  • האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    האם בדיקה גנטית יכולה לנבא תגובה ל-Semaglutide? (מתוך כנס ה-ADA)

    מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-ADA (או American Diabetes Association) עולה כי בדיקה גנטית לזיהוי נטייה להפרעה בשובע לאחר ארוחה (Abnormal Postprandial Satiety) עשויה לסייע בחיזוי טיב התגובה לטיפול ב-Semaglutide, אם כי לא הודגם קשר דומה עם הטיפול בתכשיר אחר מאותה משפחה. הבדיקה הינה חלק מהפורטפוליו של MyPhenome Obesity Phenotyping Portfolio של חברת […]

  • האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    האם טיפול ב-Semaglutide מעלה את הסיכון ל-NAION? (מתוך JAMA Ophthalmol)

    בחולים עם סוכרת מסוג 2, עודף-משקל או השמנת-יתר, טיפול ב-Semaglutide מלווה בסיכון מוגבר לאבחנה של NAION (או Non-Arteritic Anterior Ischemic Optic Neuropathy), כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Ophthalmology. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 16,827 חולים ממרכז Massachusetts Eye and Ear בבוסטון. החוקרים התמקדו ב-710 חולים עם סוכרת מסוג 2 , כולל 194 חולים שקיבלו […]

  • מה בין משך השינה ובין לחץ הדם בצעירים? (Pediatrics)

    מה בין משך השינה ובין לחץ הדם בצעירים? (Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי משך שינה ארוך יותר והתחלת שינה בשעה מוקדמת יותר מלווים במדדי לחץ דם נמוכים יותר. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כיום אין בהמלצות התייחסות ליעד דפוסי שינה אופטימאליים כטיפול ביתר לחץ דם. כעת הם בחנו את הקשר בין משך ומועד שינה […]

  • אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אפשרויות טיפול תרופתי באלופציה אראטה (U.S. Pharmacist)

    אלופציה אראטה, הפרעת שיער אוטואימונית לא צלקתית, הינה בעלת שיעור היארעות של עד כ-2% במהלך החיים ועלולה להשפיע על תחומים פסיכולוגיים, רגשיים וחברתיים. יהונתן ניסן משתף את מאמר העוסק בהפרעה מה- U.S. Pharmacist, בהמלצתו של פרופ’ שוורצברג.

  • שכיחות גבוהה של דום נשימה חסימתי בשינה בחולים עם היפראלדוסטרוניזם ראשוני (J Clin Endocrinol Metab)

    שכיחות גבוהה של דום נשימה חסימתי בשינה בחולים עם היפראלדוסטרוניזם ראשוני (J Clin Endocrinol Metab)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism עולה שכיחות גבוהה של דום נשימה חסימתי בשינה בחולים עם אבחנה של היפראלדוסטרוניזם ראשוני, כאשר זוהה קשר הדוק בין הפרעת הנשימה בשינה ובין היפרפילטרציה כלייתית. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את השכיחות של דום נשימה חסימתי בשינה בחולים עם היפראלדוסטרוניזם ראשוני ולהעריך את […]

  • תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    טיפול במינון גבוה של תרופות אנטי-פסיכוטיות, בפרט Quetiapine, Clozapine ו-Olanzapine, מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות בחולים עם סכיזופרניה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry. טיפול מונותרפי בתכשירים עם עומס אנטי-כולינרגי גבוה גם מעלה את הסיכון לדלקת ריאות. החוקרים התבססו על מספר מאגרי נתונים ארציים ובחנו את הנתונים אודות חולים שטופלו בשל סכיזופרניה […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה