המרכז הרפואי שיבא: כנס ארצי בנושא הטיפול בפרפור פרוזדורים, ה – 20 בפברואר באודיטוריום מרכז הלב.

חדשנות בתחום הטיפול בפרפור פרוזדוריםניתוח זעיר פולשני באמצעות טכנולוגיית אבלציה בהקפאה.

ביום רביעי ה-20 בפברואר ייערך באודיטוריום מרכז הלב בשיבא הכנס השני בנושא הטיפול בפרפור פרוזדורים.

פרפור פרוזדורים  הינה  הפרעת קצב הלב הנגרמת על ידי מספר רב של מעגלים חשמליים בפרוזדורים. מעגלים אלו גורמים להתכווצויות בלתי- סדירות של החדרים וחוסר התכווצות יעילה של הפרוזדורים. חוסר התכווצות עלייתי גורם להיווצרות קרישי דם בפרוזדורים המובילה לתסחיפים מוחים, חולים אלו נזקקים למתן קומדין לדילול הדם. תפוקת הלב יורדת והפרפור גורם להרגשת אי נוחות ופחד אצל החולים. 2% מכלל האוכלוסייה בישראל סובלים מהתופעה כאשר מעל גיל 60 שכיחות התופעה עולה באופן משמעותי ובשיעור הולך ועולה ככל שהגיל מתקדם. במספר גדול של עבודות הוכח שפרפור פרוזדורים, כגורם בלתי-תלוי, מעלה את שיעור אירועי המוח עד מאות אחוזים ומכפיל את התמותה. חולים עם מחלות לב שונות סובלים בחלקם גם מפרפור פרוזדורים.

ניתן לטפל בפרפור פרוזדורים על ידי תרופות או צנתור. במידה וטיפולים אלו לא מצליחים קיימות אופציות כירורגיות. השיטה הניתוחית לטיפול בפרפור פרוזדורים פותחה בסוף שנות השמונים ונקראתMAZE  (מבוך), אשר מצליח להפסיק פרפור פרוזדורים ב-90% מהמקרים ויותר. החיסרון של הניתוח הוא במורכבותו, ולכן לא זכה לפופולאריות גבוהה בקרב מנתחי הלב בעולם.

בשנים האחרונות פותחו שיטות ניתוחיות פשוטות לטיפול בפרפור פרוזדורים באמצעות טכנולוגיות רפואיות מתקדמות, הפועלות בשיטת גלי רדיו (RF) או “הקפאה” באמצעותם יוצרים את המבוך ללא חתכים.

מכשיר קריופלקס (Cryoflex) של חברת מדטרוניק, לטיפול בפרפור פרוזדורים, מאפשר באמצעות המתכלים המתחברים אליו לבצע אבלציה כירורגית הן בחזה פתוח והן בגישה מזערית (חתך קטן). המכשיר פועל בשיטת הקפאה ומגיע לטמפרטורות של כמינוס 150 מעלות צלסיוס ויוצר קוי צריבה עמוקים ומדויקים ברקמת הלב  בזמן קצר.

לדברי ד”ר לאוניד סטרניק, מנתח לב, מנהל יחידת פרפור פרוזדורים בשיבא, יתרונות השיטה הן: המכשיר מבצע אבלציה טובה ובטוחה וגם ניתן להשתמש בו בניתוחים דרך חתך קטן ללא פתיחת עצם החזה.לפי המלצות של קרדיולוגים ומנתחי לב היום, יש צורך בהוספת טיפול כירורגי לפרפור פרוזדורים בזמן ניתוח לב פתוח “שיגרתי” במידה והחולה סובל מפרפור פרוזדורים.

בברכה,

אמיר מרום,

דובר המרכז הרפואי

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה