ההשפעה של עליה בלחץ הדם במהלך ההיריון על הסיכון למחלות לב וכלי דם ומחלות כליה בעתיד (Circulation)

מגוון מצבים המלווים בלחץ דם גבוה במהלך ההיריון מנבאים הופעת אירועים קרדיווסקולאריים, מחלת כליות כרונית וסוכרת, במהלך העשורים הבאים, כך עולה מתוצאות מחקר Northern Finland Birth Cohort משנת 1966.

בפרט, הופעה חדשה של יתר לחץ דם בהיריון בכ-10% מהמדגם שכלל למעלה מ-10,000 נשים, לוותה בעליה של פי שלוש בסיכון לאוטם לבבי פטאלי בעתיד, עליה של כמעט פי שתיים בסיכון למחלת כליות כרונית ועליה של 45-60% בסיכון למחלת לב איסכמית, אירוע מוחי איסכמי וסוכרת, בהשוואה לנשים שנותרו עם לחצי דם תקינים במהלך ההיריון.

החוקרים מדווחים כי שכיחות אי-ספיקת לב הייתה הרבה יותר גבוהה במהלך המעקב אחר נשים עם יתר לחץ דם סיסטולי מבודד במהלך ההיריון, יתר לחץ דם שהופיע לראשונה בהיריון, יתר לחץ דם כרוני, או רעלת היריון וקדם-רעלת היריון. יתר לחץ דם סיסטולי מבודד ויתר לחץ דם כרוני ניבאו גם כן הופעת סוכרת.

גם בסקירה של נשים ללא גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם דוגמת עישון, השמנה, או גיל מתקדם, חלק גדול מהסיכון נותר גבוה יותר משמעותית באלו עם מצבי יתר לחץ דם שונים, רמז לכך שליתר לחץ דם במהלך ההיריון השפעה בלתי-תלויה על הסיכון בטווח הארוך.

החוקרים מציינים כי הנתונים שפרסמו אינם לוקחים בחשבון את עוצמת כך טיפול תרופתי שניתן ליתר לחץ דם במהלך ההיריון או לאחריו, וכי ייתכן ומקרים חמורים יותר טופלו בצורה אגרסיבית יותר.

Circulation 2013; 127:681-690

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה