הסיכון לפרכוסים לאחר חיסון Pandemrix (מתוך BMJ)

בכתב העת BMJ פורסמו ממצאי מחקר חדש, שלא מצאו עדות לסיכון מוגבר לפניה לבית חולים עם פרכוס אפילפטי לאחר חיסון חד-שבטי AS03 כנגד שפעת פנדמית H1N1.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את הסיכון לפרכוסים בחולים עם ובלי אפילפסיה לאחר חיסון חד-שבטי AS03 כנגד שפעת פנדמית A/H1N1 (Pandemrix).

החוקרים התבססו על סדרות מקרים שכלל כ-370,000 משתתפים בגילאי 0-106 שנים, שקיבלו את החיסון. הם התמקדו במחוסנים עם פרכוסים אפילפטיים, מאושפזים או מטופלי חוץ, בכל עת החל מ-90 ימים לפני ועד 90 ימים לאחר כל מנת חיסון.

תוצאי הסיום העיקריים כללו אשפוז לבית חולים או טיפול במרפאות חוץ עם פרכוסים אפילפטיים כאבחנה עיקרית. ההיארעות היחסית חושבה כהיארעות פרכוסים אפילפטיים בתקופה שלאחר החשיפה, בהשוואה להיארעות של פרכוסים אפילפטיים בשתי תקופות בקרה, אחת לפני החיסון ואחת לאחר החיסון.

במהלך תקופת המחקר 859 חולים אובחנו עם פרכוסים אפילפטיים. לא זוהה סיכון מוגבר לפרכוסים בחולים עם אבחנה קודמת של אפילפסיה (היארעות יחסית של 1.01) וירידה לא-משמעותית בסיכון במחוסנים ללא-אפילפסיה (0.67) במהלך השבוע הראשון לאחר החיסון. בתקופת הסיכון השנייה (8-30 ימים לאחר החיסון), זוהתה עליה לא-משמעותית בסיכון לפרכוסים במחוסנים ללא-אפילפסיה (1.11), אך ללא עליה בסיכון באלו עם אפילפסיה (1.00).

החוקרים מסכמים וכותבים כי אין עדויות לסיכון מוגבר לפניה לבית חולים בשל פרכוס אפילפטי לאחר חיסון Pandemrix.

BMJ

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה