עדויות נוספות לפיהן וויטמין D עשוי להפחית את הסיכון לאוטיזם (Dermatoendocrinol)

בילדים ומתבגרים המתגוררים בארצות הברית במדינות עם חשיפה רבה יותר לקרינת UVB (Ultraviolet B) הסיכוי להתפתחות אוטיזם נמוך משמעותית בהשוואה לאלו המתגוררים במדינות בהן חשיפה מעטה לקרינה האולטרה-סגולה.

החוקרים מסבירים כי הקיץ היא העונה בה מיוצרת הכמות הרבה ביותר של וויטמין D מקרינת UVB, והם מצאו כי ככל שמינון UVB גבוה יותר בעונת הקיץ או הסתיו, כך השכיחות של אוטיזם נמוכה יותר. מצד שני, קו הרוחב הינו אינדיקציה לייצור וויטמין D בחורף.

מהממצאים עלה כי הן קו הרוחב והן קרינת UVB היו קשורים עם שכיחות אוטיזם.

החוקרים מצאו כי בילדים ומתבגרים המתגוררים במדינות עם חשיפה גדולה יותר לקרינת UVB בעונות הקיץ או הסתיו, שיעור מקרי האוטיזם היה קטן במחצית, בהשוואה לאלו שהתגוררו במדינות עם החשיפה הנמוכה ביותר לקרינה אולטרה-סגולה.

מפת שיעורי אוטיזם בילדים בגילאי 6-17  שנים פורסמה בשנת 2010 והדגימה את השיעורים הגבוהים ביותר באזור הצפון-מזרחי ובחוף המערבי ואת השיעורים הנמוכים ביותר במדינות הדרומיות מגמה שהייתה לזו שזוהתה עם ממאירויות מסוגים שונים.

החוקרים חישבו את שיעורי האוטיזם בלבנים, אפריקאים-אמריקאים ואמריקאים-אסייאתים לפי השכיחות הכוללת והיחסית באוכלוסיות שונות. חלק מהמדינות לא נכללו בסקירה מאחר ולא היו נתונים זמינים או שמספר בני המיעוטים במדינות אלו היה קטן.

שיעורי האוטיזם היו גבוהים ב-40% באפריקאים-אמריקאים שהתגוררו במדינות עם החשיפה המעטה ביותר לקרינת UVB, בהשוואה ללבנים. יתרה מזאת, באפריקאים-אמריקאים רמות וויטמין D היו נמוכות בכ-40% בהשוואה לאמריקאים לבנים.

לדברי החוקרים, הן בלבנים והן באמריקאים ממוצא אסייאתי, מינוני UVB בחודשים מרץ, יולי ואוקטובר היו הרבה יותר גדולים מהמינונים בחודש ינואר. מכאן עלה כי ההשפעה של וויטמין D קשורה עם ייצור וויטמין D מקרינת UVB, כאשר המינונים גבוהים יחסית .

החוקרים מציינים כי הספרות הרפואית תומכת ברעיון לפיו חסר וויטמין D לפני או במהלך ההיריון הינו גורם סיכון חשוב לאוטיזם. הם מזהירים כי לא ניתן לשלול אם רמות וויטמין D ביילוד תורמות לסיכון לאוטיזם.

Dermatoendocrinol. 2012:4:4.1-6

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה