אנטגוניסטים לאלדוסטרון משפרים את מקטע הפליטה והיכולת התפקודית (Heart)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Heart מדווחם חוקרים על ממצאי מטה-אנליזה חדשה, מהם עולה כי טיפול באנטגוניסטים לאלדוסטרון מלווה בשיפור משמעותי במקטע הפליטה וברמה התפקודית, ללא תלות ביכולת התפקודית הבסיסית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההנחיות הנוכחיות ממליצות על מתן אנטגוניסטים לאלדוסטרון לחולים עם תסמינים בדרגה בינונית-חמורה עד חמורה (NYHA של III-IV) ואי-ספיקת לב סיסטולית. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לקבוע את היעילות של אנטגוניסטים לאלדוסטרון בשיפור מקטע הפליטה והיכולת התפקודית ולהעריך אם לסיווג NYHA הראשוני הייתה השפעה כלשהי.

במטה-אנליזה נכללו מחקרים אקראיים ומבוקרים ושני חוקרים בלתי-תלויים אספו את הנתונים. החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE ו-Cochrane Library ואספו מחקרים פרוספקטיביים אקראיים להערכת אנטגוניסטים לאלדוסטרון במידה והיה תיאור ברור של סיווג NYHA הבסיסי ושינוי במקטע הפליטה בחולים מתחילת המחקר ועד לתומו.

הסקירה כללה נתונים אודות כ-1,500 משתתפים מארבעה מחקרים. בסה”כ, זוהה שיפור ממוצע של 3.2% במקטע הפליטה ושיפור של 0.13 במדד NYHA בחולים שטופלו באנטגוניסטים לאלדוסטרון, בהשוואה לביקורות (p<0.001). מניתוח סטטיסטי עלה כי מדד NYHA הבסיסי אינו מנבא את השיפור במקטע הפליטה או בסיווג NYHA.

ממצאים אלו תומכנים ומרחיבים את הנתונים שעלו ממחקר EMPHASIS-HF שפורסם לאחרונה, שהציעו לשקול מחדש את ההגבלה הנוכחית על מתן אנטגוניסטים לאלדוסטרון לחולים עם תסמינים בדרגת NYHA של III-IV.

Heart. 2012;98(23):1693-1700

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה