אפליקציה חדשה תוכל לזהות פרפור פרוזדורים במטופלים בזמן אמת (מדסקייפ)


אפליקציה חדשה לאייפון תאפשר למטופלים לגלות דופק לא סדיר עקב פרפור פרוזדורים. החוקרים מספרים כי מטופלים נזדקקים לעתים קרובות לאבחון ארוך באמצעות הולטר או מוניטורים, כדי לזהות בזמן אמת אירועי פרפור פרוזדורים. האפליקציה, המיועדת לטלפונים חכמים, מאפשרת למטופלים לרשום את הדופק בזמן האירוע עצמו כדי לבחון האם אכן מדובר בפרפור פרוזדורים.  האפליקציה משתמשת במצלמת הטלפון ובפלאש כדי להאיר את קצות האצבעות כאשר הן מונחות על משטח המצלמה למשך 1-2 דקות: הפלאש מאיר קצות האצבעות בזמן שהמצלמה מתעדת שינוי בצבע של קצה האצבע. השינוי בצבע מצביע על זרימת הדם, והוא מעובד באמצעות הטלפון.

76 מטופלים עם פרפור פרוזדורים נכללו במחקר. לאחר שעברו אק”ג, הניחו המטופלים את אצבעותיהם על המצלמה של אייפון 4s בזמן שעברו היפוך. לאחר מכן, אלה מהם שעברו היפוך מוצלח לסינוס נורמלי הניחו שוב את אצבעותיהם על המצלמה לרישום נוסף. אפליקציה הצליחה להבחין ברגישות, דיוק וספציפיות גבוהים בין מצב של פרפור פרוזדורים לבין מקצב נורמלי.

החוקרים טוענים שאמנם מדובר בשלב ראשוני, אך עם הנחיה והסבר לשימוש נכון באפליקציה, ובעזרת פיקוח רפואי הנסיינים הצליחו להשתמש באפליקציה בצורה נכונה והיא אפשרה להם לדעת האם הם היו או יצאו מפרפור פרוזדורים. לדברי החוקרים, מטופלים רבים יוכלו להעזר באפלקיציה כזו , שתאפשר להם להיות מעודכנים במצבם בכל עת, ללא הצורך לרוץ לבית החולים או למרפאה בכל פעם שהם חושדים שהם עלולים לסבול מפרפור. כמו כן, האפליקציה תאפשר למשתמשים בה לשלוח דיווח ישיר לרופא המטפל שלהם באמצעות דואר אלקטרוני, וכן תאפשר למטופל לשמור את הקריאות וליצור מהן ניתוחים וסיכומי מצב לאורך זמן, מידע שעשוי לסייע לרופאים המטפלים בבחירת הטיפול הנכון.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה