מתן פרוגסטרון וגינלי או קשירת צוואר הרחם למניעה של לידה מוקדמת? (American Journal of Obstetrics & Gynecology)

מאת מערכת e-Med

פרוגסטרון וגינלי (Vaginal Progesterone ) וקשירת צוואר הרחם (cervical cerclage) הם טיפולים יעילים למניעה של לידה מוקדמת בנשים עם צוואר רחם קצר, כך לפי מחקר שפורסם ב- American Journal of Obstetrics & Gynecology.

תוצאות המחקר מבוססות על מידע שנאסף מתשעה מחקרים, ארבעה מהם כפולי סמיות שבדקו את היעילות של מתן פרוגסטרון וגינלי מול פלצבו, וחמישה שבדקו את היעילות של קשירת צוואר הרחם (מול מטופלות שלא עברו קשירה(.

הנשים שהשתתפו במחקר היו כולן עם צוואר רחם קצר, לפי הערכה סונוגרפית שנעשתה בשליש השני או לפי לידות מוקדמות קודמות. מול מטופלות שלא עברו קשירה או שלא קיבלו פרוגסטרון, הנשים שעברו את אחד הטיפולים הראו ירידה משמעותית בסיכון ללידה מוקדמת לפני השבוע ה-32. הסיכון היחסי עם פרוגסטרון נרתיקי היה 0.47 אל מול 0.64 עם קשירה של צוואר הרחם. הסיכון היחסי לאירוע חמור, כמו תחלואה או תמותה לאחר הלידה, היה 0.43 ו-0.64 בהתאמה.

החוקרים טוענים כי לא נראה הבדל משמעותי בין שתי השיטות במניעה של לידה מוקדמת או של אירועים חמורים לאחר הלידה, וכי ההמלצה הקיימת, לפיה מטופלות להן צוואר רחם קצר והיסטוריה של לידות מוקדמות תטופלנה רק בקשירה של צוואר הרחם, לא צריכה להיות חד משמעית. הבחירה בין שני הטיפולים, קשירה של צוואר הרחם או פרוגסטרון נרתיקי, צריכה להיות מבוססת שיקול של תופעות הלוואי האפשריות, עלות הטיפול והעדפות של הרופא והמטופלת. בטיפול בפרוגסטרון נרתיקי למשל, יש ירידה בסיכון שמלווה להרדמה ולתהליך ניתוחי. לכן ראוי להניח את האפשרות הזו בפני המטופלת.

לידיעה במדסקייפ

לאבסטרקט ב- American Journal of Obstetrics & Gynecology.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה