השוואה בין קומדין ובין נוגדי-קרישה פומיים חדשים בטיפול בפרפור פרוזדורים ותרומבואמבוליזם ורידי (Intern Med)

מתוצאות סקירה סיסטמית שפורסמו בכתב העת Annals of Internal Medicine נבחנו התועלת והסיבוכים הכרוכים בטיפול בנוגדי-קרישה פומיים חדשים, בהשוואה לקומדין, בטיפול בחולים עם פרפור פרוזדורים וחולים עם תרומבואמבוליזם ורידי. מהתוצאות עולה כי התרופות החדשות מהוות אפשרות ויאבילית לטיפול בחולים תחת טיפול נוגד-קרישה ארוך-טווח, אם כי התועלת של הטיפול קטנה בהשוואה לקומדין.

הסקירה כללה נתונים משישה מחקרים אקראיים ומבוקרים, שהשוו בין NOAC (שני מעכבים ישירים של תרומבין וארבעה מעכבים של פקטור Xa) אל מול קומדין.

מהתוצאות עולה כי בחולים עם פרפור פרוזדורים, נוגדי-קרישה פומיים חדשים הפחיתו את שיעורי התמותה מכל-סיבה (יחס סיכון של 0.88); באשר לתרומבואמבוליזם ורידי, לא זוהה הבדל בין נוגדי הקרישה הפומיים החדשים בשיעורי התמותה או אירועי תרומבואמבוליזם ורידי. ההבדל בסיכון האבסולוטי נע סביב ירידה של  8 מקרי תמותה לכל 1000 חולים שטופלו בנוגדי-קרישה פומיים חדשים במהלך כשנתיים.

בחולים עם תרומבואמבוליזם ורידי, לא נמצא הבדל בין נוגדי-קרישה פומיים חדשים בשיעורי התמותה או אירועי תרומבואמבוליזם ורידי.

תופעות הלוואי של נוגדי הקרישה החדשים, בהשוואה לקומדין, כללו דימום פטאלי (יחס סיכון של 0.60), דימומים מג’וריים (יחס סיכון של 0.80), דימום ממערכת העיכול (יחס סיכון של 1.30) והפסקת הטיפול בשל תופעות לוואי (יחס סיכון של 1.23).

החוקרים מסכמים וכותבים כי נוגדי הקרישה הפומיים החדשים מהווים אפשרות ויאבילית לטיפול בחולים תחת טיפול נוגד-קרישה ארוך-טווח, אם כי היתרונות של הטיפול קטנים יותר בהשוואה לקומדין, ומשתנים בתלות בהיקף האיזון תחת טיפול בקומדין.

Intern Med. 4 December 2012;157(11):796-807

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה