השפעות נוגדות-דלקת של Sitagliptin בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Metabolism)

בכתב העת Metabolism פורסמו תוצאות מחקר חדש , מהן עולה כי Sitagliptin (ג’נוביה), השייך למשפחת מעכבי DPP-4 (Dipeptidyl Peptidase-4), מפחית ציטוקינים דלקתיים ומשפר את הפנוטיפים השליליים במונוציטים בדם היקפי בחולים יפנים עם סוכרת מסוג 2.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ל-GLP-1 (Glucagon-Like Peptide-1) השפעה חיובית על המערכת הקרדיווסקולארית. במאמר הנוכחי הם בחנו את ההשפעות של Sitagliptin על תהליכים דלקתיים סיסטמיים ופנוטיפים פרו-דלקתיים (M1) או אנטי-דלקתיים (M2) של מונוציטים בדם היקפי בחולי סוכרת.

מדגם המחקר כלל 48 חולים עם סוכרת מסוג 2, שחולקו לשתי קבוצות: מטופלים ב-Sitagliptin (50 מ”ג ליום, למשך שלושה חודשים, 24 חולים) וקבוצת ביקורת שלא טופלה (24 חולים). החוקרים העריכו את השינויים במטבוליזם של סוכרים ושומנים, רמות ציטוקינים דלקתיים בדם, דוגמת SAA-LDL (Serum Amyloid A-LDL), CRP, IL-6, IL-10 ו-TNF-Alpha. יתרה מזאת, נבחנה ההשפעה של Sitagliptin על פנוטיפים דמויי M1/M2 במונוציטים בדם היקפי.

הטיפול ב-Sitagliptin הביא לירידה משמעותית ברמות סוכר בדם בצום, בערכי HbA1c, ברמות סמנים דלקתיים, דוגמת SAA-LDL, CRP ו-TNF-Alpha. מנגד, Sitagliptin הביא לעליה ברמות IL-10, ציטוקין אנטי-דלקתי, כמו גן בערכי GLP-1 בדם. בנוסף, Sitagliptin הביא לעליה בביטוי IL-10 במונוציטים ולהפחתת ביטוי TNF-Alpha במונוציטים. מניתוח רב-משתנים עלה כי טיפול ב-Sitagliptin היה הגורם היחיד שהיה קשור באופן בלתי-תלוי עם עליה ברמות IL-10 במונוציטים. עם זאת, גורמים אחרים, כולל שיפור במטבוליזם של סוכר, לא נקשרו עם עליה זו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי זהו המחקר הראשון שמצא כי Sitagliptin מפחית תהליכים דלקתיים ומשפר את הפנוטיפים של מונוציטים בדם היקפי בחולים עם סוכרת מסוג 2. נושא מעניין שבהחלט יכולות להיות לו השלכות טיפוליות עתידיות במחלות ארטריוסקלוריטיות הקשורות בסוכרת בבני אדם.

Metabolism. 2012 Oct 10

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה