מתן שירותים למבוטחי קופות חולים אחרות – נוכח המצב הביטחוני

נוכח המצב הביטחוני התקבלו אצלנו באחרונה פניות לפיהן מבוטחי קופות חולים שעברו להתגורר ביישובים אחרים בארץ באופן זמני בבתי קרובים וכיוצ”ב לא מצליחים לקבל שירות רפואי מרפאתי באותם יישובים מכיוון שקופת החלים שבה הם רשומים לא מפעילה מרפאה באותו יישוב, ואילו קופות חולים שכן מפעילות מרפאות באותו יישוב אינן מוכנות לספק להם שירותים, וזאת גם במקרים שבהם, הן מספקות שירותים למבוטחי קופות חולים אחרות המתגוררים ביישובים אלה דרך קבע.
נציין, כי בכל הנוגע ליישובים קטנים חובת קופת החולים לספק שירותים למבוטחי קופות חולים אחרות, אשר אין להם מרפאות באותם יישובים, אינה מוגבלת למבוטחים המתגוררים ביישובים אלה דרך קבע. לפיכך, ביישובים אלה אף קיימת חובה חוקית לספק את השירותים גם למבוטחי קופות חולים אחרות שעברו להתגורר בהם זמנית.

בכל מקרה, חזקה על כל קופות החולים שלנוכח המצב תשתפנה פעולה זאת עם זאת כדי לספק שירותים למבוטחי קופות חולים אחרות גם ביישובים שאינם בגדר יישובים קטנים כמשמעותם בחוק.
נבקש כי קופת חולים אשר מגיע אליה מבוטח המבקש לקבל שירות, אף שאיננו מבוטח שלה ואשר ברור קצר עמו מעלה כי הוא עבר להתגורר עתה ביישוב באופן זמני בשל המצב הביטחוני, יקבל את השירות וזאת לאחר שהזדהה, ולאחר ביצוע תיאום עם איש קשר של קופתו.
כל קופות החולים תעברנה זו לזו פרטיהם של אנשי קשר שעימם יש לתאם את מתן השירות למבוטחים בקופות חולים אחרות, וכן תפצנה הודעה לכלל מרפאותיהן ביחס להסדר האמור.

אין באמור כדי לשלול אפשרות כי קופות החולים תגענה להסדרים אחרים בינן לבין עצמן, כל עוד יש בכך כדי להבטיח את נגישות המבוטחים לשירותי מרפאה בסיסיים.

בברכה,

רויטל טופר חבר טוב

סמנכ”ל לפיקוח על קופו”ח

ושירותי בריאות נוספים (בפועל)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה