תרסיס אף חדש יעיל ובטוח בטיפול בילדים עם נזלת אלרגית עונתית (מתוך הכנס המדעי מטעם ה-American College of Allergy, Asthma & Immunology)

תרסיס אף חדש, שאושר לאחרונה לטיפול בנזלת אלרגית במתבגרים ומבוגרים, נמצא בטוח ויעיל בטיפול בנזלת אלרגית עונתית בילדים, כך עולה מתוצאות מחקר בשלב III שהוצגו בפוסטר במהלך הכנס המדעי מטעם ה-American College of Allergy, Asthma & Immunology.

התכשיר QNASL Nasal Aerosol של חברת טבע בע”מ (פורמולת אירוסול של Beclomethasone Dipropionate) אושר מוקדם יותר בשנת 2012 לטיפול במבוגרים, והצעד הבא היה לבחון את התכשיר באוכלוסיית הילדים. מאחר ומדובר בתרסיס יבש, הוא הרבה יותר נוח לשימוש מהתרסיסים הרטובים ולא רק שמדובר בטיפול בטוח ויעיל בילדים, אלא גם נוח יותר לשימוש.

המחקר הנוכחי כלל 715 ילידם עם היסטוריה של נזלת אלרגית עונתית במשך לפחות שנתיים. כל המשתתפים היו בגילאי 6-11 שנים; והחוקרים בחנו את היעילות והבטיחות של שני מינונים של תרסיס BDP, במינון 80 מיקרוגרם או 160 מיקרוגרם, בהשוואה לפלסבו.

התכשיר או הפלסבו ניתנו כתרסיס יחיד, פעם ביום, למשך שבועיים. כל שנדרש הוא לסתום נחיר אחד וללחוץ על התרסיס בצד השני.

שני המינונים הביאו לשיפור משמעותי במדד התסמינים האפי של החולים, עם שיפור הן במדד הכולל והן במדדי הבוקר, בהשוואה לפלסבו.

מדד התסמינים המיידי (היקף ההתעטשויות, נזלת, גודש וגרד שהילד חווה באותו רגע) ומדד התסמינים הרפלקטיביים (היקף התסמינים במהלך 12 השעות האחרונות) השתפרו משמעותית בהשוואה לפלסבו (p<0.001).

בנוסף, כאשר הרופאים העריכו את ההקלה בתסמינים הנזאליים לפי מדד תסמינים המבוסס על הערכת הרופא, התוצאות הדגימו שיפור גדול יותר עם שני המינונים של BDP, בהשוואה לפלסבו.

לפי הערכות הרופאים, ההבדל הממוצע בטיפול בתרסיס BDP, בהשוואה לפלסבו, עמד על 0.96 (מינון של 80 מיקרוגרם; ההבדל הממוצע עמד על 0.72, p=0.004 עם מינון של 160 מיקרוגרם, בהשוואה לפלסבו).

המרכיב החשוב ביותר של מדד התסמינים הנזאליים היה גודש אפי, מאחר שזהו התסמין הנפוץ ביותר בחולים עם נזלת אלרגית, וזהו התסמין המוביל לקושי הרב ביותר בילדים, מאחר ובנוכחות גודש באף, הם עלולים לפתח דלקת של הסינוסים, דלקת של האוזן התיכונה והפרעות שינה.

ידוע כי בילדים עם נזלת אלרגית התפקוד בבית הספר פחות טוב, בהשוואה לילדים ללא נזלת אלרגית וילדים עם נזלת אלרגית המקבלים טיפול מתאים. לכן, מדובר בתכשיר בטוח ויעיל מאוד בילדים עם נזלת אלרגית.

מתוך הכנס המדעי מטעם ה-American College of Allergy, Asthma & Immunology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה