טיפול בציפרופלוקסצין מונע חום לאחר טיפול כימותרפי בילדים עם לויקמיה (Pediatr Infect Dis J)

טיפול בציפרופלוקסצין עשוי למנוע הופעת חום בחלק מהילדים הנויטרופנים עם ALL (Acute Lymphoblastic Leukemia) במהלך שלב האינדוקציה של הטיפול הכימותרפי, כך לפי תוצאות מחקר חדש.

החוקרים מוסיפים כי התועלת של הטיפול מלווה בסבילות טובה וללא תופעות לוואי חמורות. עם זאת, הם מצאו גם לחץ סלקטיבי להופעת עמידות של הפלאורה במערכת העיכול לציפרופלוקסצין ולכן יש לערוך מחקרים נוספים להערכת התועלת בטווח הארוך.

המחקר כלל 71 ילדים עם ALL ו-24 ילדים עם לימפומה. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול פומי בציפרופלוקסצין במינון 20 מ”ג לק”ג ליום או פלסבו, מתחילת הטיפול הכמותרפי.

הטיפול בציפרופלוקסצין הפחית משמעותית את אירועי חום בחולים עם ALL בשלב האינדוקציה של הטיפול הכימותרפי (50% לעומת 73%). עם זאת, לא כך היה בחולים עם לימפומה או בשלב מיצוק הטיפול הכימותרפי.

לא זוהו הבדלים בתופעות הלוואי בין הטיפולים.

לאחר ההתערבות, שיעור חיידקי Escherichia coli ו-Klebsiella pneumonia הרגישים לטיפול בציפרופלוקסצין היה נמוך יותר בקבוצת המטופלים בציפרופלוקסצין.

החוקרים מציינים כי מחקרים קודמים מצאו כי טיפול מניעתי בקינולונים בחולים עם נויטרופניה העלה את הסיכון לבקטרמיה עם חיידקים עמידים לטיפול זה.

החוקרים כותבים כי המחקר היה קטן ובשל חציון משך הטיפול המניעתי של 18 ימים, לא ניתן להעריך תופעות לוואי ארוכות טווח של ציפרופלוקסצין דוגמאת ארתרופטיה. עם זאת, הם מצאו כי ציפרופלוקסצין מנע חום נויטרופני באחד מבין ארבעה חולים עם ALL בסיכון, תחת טיפול כימותרפי בשלב אינדוקציה תועלת שמולה עומד הסיכון לתופעות לוואי במצבים ספציפיים.

Pediatr Infect Dis J 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה