ההשפעה של Quetiapine בשחרור-ממושך על התפקוד ואיכות השינה של חולים הסובלים מדיכאון (Int Clin Psychopharmacol)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי טיפול מונותרפי ב- Quetiapine בשחרור-ממושך נמצא יעיל בשמירה על התפקוד הכולל ואיכות השינה של חולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי (MDD או Major Depression Disorder).

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להעריך את התפקוד ואיכות השינה של חולים במהלך טיפול אחזקה ב- Quetiapine Fumarate בשחרור ממושך. הם ערכו מחקר כפל-סמיות, אקראי, שכלל טיפול מונותרפי ב- Quetiapine בשחרור-ממושך בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי. לאחר 4-8 שבועות טיפול בתווית-פתוחה ב- Quetiapine בשחרור-ממושך, ו-12-18 שבועות טיפול בתווית-פתוחה לייצוב מינון Quetiapine בשחרור ממושך (50, 150 או 300 מ”ג ליום), חולים מתאימים חולקו באקראי לטיפול ב- Quetiapine בשחרור-ממושך (50, 150 או 300 מ”ג ליום) או פלסבו. משתנים משניים  כללו את מדד SDS (Sheehan Disability Scale) ומדד PSQI (Pittsburgh Sleep Quality Index), להערכת התפקוד ואיכות השינה של החולים.

מהתוצאות עולה כי טיפול ב- Quetiapine בשחרור ממושך שמר משמעותית על היכולת התפקודית, בהשוואה לפלסבו. שינויים בממוצע הריבועים הפחותים מההקצאה האקראית במדדי SDS היו כדלקמן: 0.45-עם טיפול ב- Quetiapine בשחרור-ממושך (p<0.05), לעומת 0.44 עם פלסבו. Quetiapine בשחרור-ממושך שמר משמעותית על מדדי חיים חברתיים/חיי פנאי בסולם SDS (0.19-, p<0.05) ואחריות ביתית/חיי משפחה (0.22-, p<0.05) בהשוואה לפלסבו (0.13 ו-0.10, בהתאמה).

Quetiapine בשחרור ממושך שמר משמעותית על איכות השינה של החולים (p<0.001), כאשר חמישה מבין שבעה מרכיבי PSQI היו משמעותיים בהשוואת Quetiapine בשחרור-ממושך מול פלסבו.

לסיכום, Quetiapine בשחרור ממושך, במינון של 50-300 מ”ג ליום נמצא עדיף על פלסבו בשמירה על התפקוד הכולל ואיכות השינה של חולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי.

Int Clin Psychopharmacol. 2012 Sep;27(5):239-48

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה