האם טיפול במינון נמוך של סטרואידים מביא לשיפור בשיעורי התמותה של חולים עם הלם ספטי? (J Emerg Med)

בכתב העת Journal of Emergency Medicine מתפרסמות תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי טיפול בסטרואידים במינון נמוך עשוי להביא לנסיגה מהירה יותר של מצבי הלם, עם זאת, לא חל שיפור בשיעורי התמותה בכלל האוכלוסייה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הטיפול בהלם ספטי עבר שינויים רבים בעשור האחרון. מספר מחקרים בחנו את היעילות של טיפול בסטרואידים במינון נמוך בחולים עם הלם ספטי. כעת, ועידה מטעם ה-American Academy of Emergency Medicine ערכה סקירה מקיפה של הספרות הנוכחית וזיהתה שבעה מחקרים רלבנטיים.

שישה מבין שבעת המחקרים דיווחו על שיעורי התמותה של חולים עם הלם ספטי. מניתוח הנתונים עלה כי הסיכון היחסי לתמותה מכל סיבה בתוך 28 ימים בחולים עם הלם ספטי, שטופלו בסטרואידים במינון נמוך, עמד על 0.92. כל שבעת המחקרים דיווחו על נתונים שנגעו לנסיגה של תהליכי הלם או הפסקת הטיפול בוזופרסורים. מהנתונים עלה כי יחס הסיכון לנסיגת הלם הינו 1.17, עדות לכך שייתכן שיפור משמעותי בנסיגת הלם לאחר מתן סטרואידים.

חשוב להבין כי שניים מבין שבעת המחקרים שנסקרו היוו את הבסיס העיקרי לנתונים, שכן כללו 799 מבין 1005 החולים (80%) שנבחנו להמלצה זו.

לסיכום, מהעדויות עולה כי טיפול במינון נמוך של סטרואידים עשוי להביא להאצת נסיגת תהליכי הלם, אך ללא השפעה על שיעורי התמותה ברמת האוכלוסיה כולה.

J Emerg Med. 2012;43(1):7-12

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה