מה בין עבודה במשמרות ובין הסיכון לאוטם לבבי ואירוע מוחי? (BMJ)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת British Medical Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה קשר בין עבודה במשמרות ובין סיכון מוגבר לאוטם לבבי, אירוע מוחי איסכמי ואירועים קרדיווסקולאריים.

משמעות הממצאים הינה כי באנשים העובדים בעבודה במשמרות, המוגדרת כעבודה מעבר לשעות העבודה השגרתיות מ-9 בבוקר עד 5 אחר הצהריים, נדרשת תשומת לב מוגברת למצב הבריאותי עליהם להקפיד יותר על גורמי הסיכון למחלות לב וכלי דם ולבחון כל שנה את איזון רמות הכולסטרול, לחץ דם, היקף מותניים ורמות הסוכר בדם. כמו כן, על אנשים אלו להקפיד על שינה מרובה כאשר אינם עובדים, להתעמל ולאכול מוצרי מזון בריאים.

הממצאים מבוססים על תוצאות סקירה סיסטמית ומטה-אנליזה, לאחר חיפוש בספרות הרפואית אחר כל המאמרים שפורסמו משנות השישים של המאה הקודמת. הסקירה כללה את מאגרי הנתונים הגדולים, יצרו קשר עם המומחים בתחום וסקרו את רשימת המקורות של המאמרים, מאמרי סקירה וקווים מנחים.

החוקרים זיהו בסה”כ 34 מחקרים, עם למעלה משני מיליון משתתפים. מבין אלו, למעלה מ-17,359 משתתפים אובחנו עם אירוע כלילי מסוים, 6598 אובחנו עם אוטם לבבי ו-1854 אובחנו עם אירוע מוחי איסכמי.

החוקרים מצאו כי עבודה במשמרות לוותה בעליה של 23% בסיכון לאוטם לבבי, עליה של 5% בסיכון לאירוע מוחי איסכמי ועליה של 24% באירועים כליליים. הסיכונים נותרו עקביים לאחר תקנון לגורמים דוגמת איכות המחקר, מצב סוציו-אקונומי והרגלים לא-בריאים, כולל עישון סיגריות.

עבודה במשמרות לוותה בעליה החדה ביותר בסיכון לאירועים כליליים (41%). עם זאת, עבודה במשמרות לא לוותה בסיכון מוגבר לתמותה מכל סיבה.

החוקרים ממליצים למעסיקים להקפיד על תוכנית בדיקות סקר רפואיות במקום העבודה, במידת האפשר. עליהם לאפשר לעובדים לקחת הפסקות בכדי לנוח ולהתפרק מהמתח.

BMJ. Published online July 26, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה