הר”י עתרה נגד רשות המיסים ודרשה ביטול המיסוי על מענקי הפריפריה ומקצועות במצוקה

להלן הודעה לתקשורת שהר”י פירסמה היום בנושא:

ההסתדרות הרפואית בישראל  וכ 170 רופאים הזכאים למענקי פריפריה ומקצועות במצוקה עתרו נגד רשות המיסים באמצעות משרד עו”ד מזרחי, נח, קריגל.

במסגרת העתירה מבקשים הר”י והעותרים כי המענקים שהוענקו לרופאים לא יהיו חייבים במס כלל או לחילופין שיוכרו כרווח הון וימוסו בשיעור של 20%-25% ולא כהכנסת עבודה אשר שיעור המס בגינה יכול להגיע ל- 48%.

הר”י והעותרים טוענים כי המענקים משולמים לרופאים שלא במסגרת יחסי עובד ומעביד. המענקים משולמים גם לרופאים שאינם עובדי מדינה ואף אינם כפופים להסכם הקיבוצי, ותכליתם קידום המדיניות הממשלתית לשינוי מהותי במערכת הרפואה הציבורית, לרבות בנושאי תקנים, חלוקת משאבים ומתן עדיפות למקצועות רפואה ספציפיים ולרופאים בפריפריה לאחר שהמדינה עצמה קבעה, כי אין מדובר בתשלומי שכר עבור עבודתם של הרופאים, אלא בגין התחייבות ארוכת שנים להתמחות במקצוע במצוקה או  בפריפריה.

ד”ר ליאוניד אידלמן (בתמונה), יו”ר הר”י אמר כי כבר היום חל שינוי משמעותי בעקבות ההסכם ומאות רופאים פנו לפריפריה ולמקצועות במצוקה. “אני חושש שרופאים שהסכימו לעשות שינוי מהותי במסלול חייהם לעקור לפריפריה או לבחור כמקצוע ההתמחות שלהם במקצוע במצוקה צפויים לשנות את בחירתם עקב המיסוי המקסימאלי שרשות המיסים החליטה עליו, זאת בניגוד למה שהיה מצופה מהם. וגם אלה שעתידים להחליט בעתיד, ישנו את החלטתם וכך כוונת ההסכם לא תתמלא”. 

הבקשה מוגשת לבית המשפט לאחר שסדרת מגעים שקיימה ההסתדרות הרפואית, מול רשות המיסים, לא הביאה לתוצאות הרצויות. הר”י מברכת את חברי הכנסת שהתגייסו לסייע במטרה להוריד את שיעור המס על מענקי הרופאים ובראשם סגן שר הבריאות, ח”כ יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים  ח”כ משה גפני אשר הגיש הצעת חוק פרטית בנושא.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה