רמות BNP ואירועים תרומבוטיים לאחר השחרור של חולים מבוגרים עם אי-ספיקת לב (Am Heart J)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Heart Journal מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש מהם עולה כי רמות BNP (B-type Natriuretic Peptide) גבוהות בעת האשפוז של חולים מבוגרים עם אי-ספיקת לב מלווים בסיכון מוגבר לאוטם לבבי ותמותה; עם זאת, רמות גבוהות יותר של החלבון אינן קשורות בסיכון לתרומבואמבוליזם או אירוע מוחי בהמשך.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים המאושפזים עם אי-ספיקת לב רמות BNP מוגברות והסיכון לאירועים תרומבואמבוליים גבוה. הקשר בין רמות BNP ובין אירועים תרומבואמבוליים בחולים עם אי-ספיקת לב, ללא פרפור פרוזדורים, לא נבחן היטב.

כעת אספו החוקרים נתונים ממאגר ADHERE לשנים 2003-2006, והתמקדו במשתתפים בגילאי 65 ומעלה, שאושפזו עם אי-ספיקת לב, ללא פרפור פרוזדורים, ולא קיבלו טיפול בקומדין בעת השחרור מבית החולים. הם בחנו את שיעורי התמותה מכל-סיבה, אירועים תרומבואמבוליים, אוטם לבבי ואירועים מוחיים.

מדגם המחקר כלל 11,679 חולים מ-146 אתרים רפואיים. החולים ברבעון העליון של רמות BNP היו מבוגרים יותר, עם שכיחות גבוהה יותר של גברים ואפריקאים-אמריקאים. שיעורי תחלואה כלילית היו גבוהים יותר, וכך גם אי-ספיקת כליות ומחלת כלי דם היקפית. מנגד, שיעור סוכרת ומחלת ריאות חסימתית כרונית היו נמוכים יותר. לאחר תקנון רב-משתני, כל עליה של 30% ברמות BNP לוותה בסיכון מוגבר לתמותה (יחס סיכון של 1.07) ואוטם לבבי (יחס סיכון של 1.07), אך לא זוהה קשר עם אירועים תרומבואמבוליים או אירועים מוחיים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי רמות BNP גבוהות בזמן אשפוז עם אי-ספיקת לב של חולים מבוגרים, ללא פרפור פרוזדורים, מלווים בסיכון מוגבר לאוטם לבבי ותמותה, אך ללא עלייה בסיכון לתרומבואמבוליזם או אירוע מוחי.

Am Heart J. 2012;163(6):994-1001

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה