האם למשחקי וידיאו פעילים השפעה חיובית על המצב הבריאותי? (Am J Clin Nutr)

משחקי וידיאו פעילים עשויים לסייע בשריפת קלוריות יותר מצפייה בטלוויזיה בזמן שכיבה על הכורסא, אך אלו המשחקים במשחקי וידיאו פעילים נוטים לאבד את היתרון הנ”ל במידה ובסביבתם חטיפים זמינים.

אלו ששיחקו במשחקי וידיאו פעילים נטו לאכול יותר קלוריות מאלו שבילו את הזמן בריקוד, משחקי הוקי ותיפוף. בממוצע, הם צרכו 376 קלוריות יותר מששרפו, בהשוואה לעודף של 650 קלוריות בקבוצות הלא-פעילות. למרות שמדובר בהבדלים קטנים, המשמעות שלהם עשויה להיות רבה במונחים של מאזן אנרגיה, כאשר בוחנים את ההשפעה לאורך ימים, שבועות ושנים.

החוקרים מסבירים כי מספר מחקרים מצאו כי צפייה בטלוויזיה ומשחקי וידיאו מביאים לעליה בהרגלי האכילה, והם מגדילים את כמות האוכל בהשוואה למצבים בהם לא עושים דבר. במחקר הנוכחי, החוקרים כללו 120 שחקנים מנוסים בגילאי 18-35 שנים, שחולקו באקראי לצפייה בטלוויזיה, משחקי וידיאו סדנטריים או משחקי וידיאו פעילים.

המשתתפים התבקשו לאכול שעתיים לפני מועד הארוחה המתוכנן, תיעדו את רמת התיאבון שלהם לפני כל משחק ולאחר מכן צפו בהם משחקים או צופים בטלוויזיה במשך שעה אחת.

המשתתפים יכלו לצפות בתוכניות דוגמת 30 Rock ו”המשרד”, או לשחק במשחקים כמו Street Fighter IV או Dance Dance Revolution: Universe 2. שוקולד, טוגנים, פירות יבשים ואגוזים ומשקאות קלים היו זמינים.

החוקרים שיערו כי המשתתפים יצרכו כמויות אוכל קטנות יותר בזמן משחקי וידיאו פעילים, מאחר שקשה לאכול בזמן שאוחזים במכשירים ועסוקים. עם זאת, החוקרים זיהו הבדלים בין הקבוצות ומצאו כי אלו ששיחקו במשחקי וידיאו סדנטריים אכלו את הכמות הגדולה ביותר, בממוצע 747 קלוריות במהלך שעה אחת, אלו ששיחקו במשחקים פעילים אכלו מעט פחות, 553 קלוריות בממוצע.

גברים נטו לאכול יותר מנשים, אך חלק מהגברים צרכו עודף קלוריות בהיקף של 1,000 קלוריות כאשר שיחקו במשחקי וידיאו סדנטריים. שחקנים מנוסים יותר לא אכלו יותר מאלו שהיו פחות מנוסים במשחקי וידיאו.

ההמלצה של החוקרים היא להרחיק את האוכל מהישג יד; להימנע מהנחת אוכל על הכורסא עם האדם הצופה בטלוויזיה, מאחר שתוך עשר דקות הוא ייעלם.

Am J Clin Nutr 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה