האם רמות נמוכות של וויטמין D הן תוצאה או גורם לדיכאון? (Br J Psychiatry)

מתוצאות מחקר חדש עולה קשר בין רמות נמוכות של וויטמין D ובין דיכאון, אך הטיפול במינונים גבוהים של וויטמין D אינם מביאים להקלה על תסמיני דיכאון. מהמחקר עולה כי במשתתפים עם רמות נמוכות של הוויטמין מדדי דיכאון גבוהים משמעותית, בהשוואה לאלו עם רמות גבוהות של הוויטמין, אך כי טיפול בתוספי וויטמין D במינון-גבוה למשך שישה חודשים לא השפיע משמעותית על מדד תסמיני דיכאון, בהשוואה לפלסבו.

במסגרת המחקר נכללו 334 מתנדבים בריאים. בתחילת המחקר, ב-230 זוהו רמות נמוכות של 25-Hydroxyvitamin D (מתחת ל-55 ננומול לליטר) וב-114 הרמות היו גבוהות (מעל 70 ננומול לליטר).

משתתפים עם רמות וויטמין נמוכות חולקו באקראי לקבלת פלסבו או 40,000 IU של וויטמין D3 בשבוע, למשך שישה חודשים. משתתפים עם רמות גבוהות של הוויטמין שימשו כביקורות.

החוקרים העריכו את מדדי הדיכאון באמצעות BDI (Beck Depression Inventory), מדד HADS (Hospital Anxiety and Depression Scale), SPAQ (Seasonal Pattern Assessment Scale) ו-MADRS (Montgomery Asberg Depression Rating Scale).

לא זוהתה השפעה משמעותית למתן תוספי וויטמין D גם לאחר תקנון לגיל, מין, מדד מסת גוף והרגלי עישון.

החוקרים כותבים כי זהו המחקר האקראי-מבוקר הראשון באוכלוסיה הכללית עם תוצאות שליליות באופן ברור, המצביע כי אין קשר סיבתי בין דיכאון וחסר וויטמין D. עם זאת, מדובר בפיסה קטנה בפאזל ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

Br J Psychiatry. Published online July 12, 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה