מה בין רגישות אימהית לגלוטן והסיכון לפסיכוזה בצאצא? (Am J Psychiatry)

במאמר חדש שפורסם במהדורת יוני של כתב העת American Journal of Psychiatry מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה קשר אפשרי בין רמות גבוהות של נוגדנים אימהיים לגלוטן בנשים הרות ובין התפתחות פסיכוזה לא-אפקטיבית בילדיהן בעתיד.

החוקרים מצאו כי רמות IgG (Immunoglobulin G) שעלו על אחוזון 90 בדם האם לוו בפסיכוזה לא-אפקטיבית בצאצא בגיל ההתבגרות. למיטב ידיעתם, זהו המחקר הראשון להערכת הקשר בין רמות גבוהות של נוגדנים אימהיים המכוונות כנגד גליאדין ובין התפתחות מאוחרת של פסיכוזה לא-אפקטיבית.

החוקרים בחנו את הקשר בין נוכחות נוגדנים לאנטיגנים בתזונה בדגימות דם שנאספו מנשים הרות שילדו בין השנים 1975-1985 בשבדיה. החוקרים בחנו את רמות הנוגדנים לאנטיגנים בתזונה בדם האם בלידה והשוו בין 211 משתתפים עם פסיכוזה לא-אפקטיבית ובין 553 משתתפים ללא הפרעה נפשית.

המשתתפים טופלו בבתי חולים או במרפאות חוץ בשבדיה בין השנים 1987-2003; 553 הביקורות נבחנו ממדגם לידה מבוסס-אוכלוסיה בשבדיה.

מהתוצאות עולה כי רמות גבוהות של נוגדנים מסוג IgG כנגד גליאדין מהאימהות שילדו לוו בסיכון מוגבר משמעותית לפסיכוזה לא-אפקטיבית בצאצא.

החוקרים גם בחנו את הנוכחות של נוגדנים בדם האם כנגד קזאין, מרכיב המצוי בחלב, אך לא מצאו קשר מובהק עם התפתחות פסיכוזה לא-אפקטיבית בצאצא (יחס סיכויים של 0.8)

החוקרים מדגישים כי למרות שממצאי המחקר מעלים מספר שאלות, מדובר בנתונים מוקדמים ואין להתייחס אליהם כאל הוכחה לקשר בין רגישות לגלוטן באימהות ופסיכוזה בילדים.

Am J Psychiatry. 2012;169:625-632

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה