אפשרות טיפול חדשה לממאירויות של הריאה עם מוטאציית KRAS (מתוך הכנס השנתי מטעם American Society of Clinical Oncology)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Society of Clinical Oncology עולה כי הטיפול המכוון הניסיוני, Selumetinib, יעיל בטיפול בחולים עם ממאירויות מסוג NSCLC (Nonsmall-Cell Lung Cancer) ומוטאציית KRAS.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מוטאציית KRAS הינה השינוי האונקוגני הנפוץ ביותר בגידולים מסוג NSCLC, וניתן לזהותה בכ-20% מהמקרים. עם זאת, בניגוד למוטאציות הפחות נפוצות ב-EGFR ו-ALK, אין טיפול מכוון לגידולי NSCLC עם מוטאציית KRAS.

במחקר בשלב II הודגמה היעילות של התרופה בטיפול בחולים אלו, כאשר באלו שטופלו ב-Selumetinib התוצאות היו טובות יותר, בהשוואה לאלו שטופלו בפלסבו.

בתקופה שבין אפריל 2009 ועד יוני 2010 ערכו החוקרים סקירה של 422 חולים עם ממאירויות של הריאה מ-67 מרכזים רפואיים ב-12 מדינות; הם זיהו 113 חולים עם NSCLC ומוטאציית KRAS ומתוכם, 87 חולקו באקראי לטיפול בפלסבו או Selumetinib.

בתחילת המחקר, שתי הקבוצות היו מאוזנות היטב. המדד התפקודי של כ-50% מהחולים בכל קבוצה עמד על 0 (לפי סולם ארגון הבריאות העולמי), 50% מהמשתתפים היו גברים. חציון מספר מחזורי הטיפול עמד על 4 בקבוצת הפלסבו ו-5 בקבוצת ההתערבות.

הפסקת הטיפול בשל תופעות לוואי הייתה מעט יותר נפוצה בקרב מטופלים ב- Selumetinib, בהשוואה לפלסבו (18.2% לעומת 11.9%). נויטרופניה הייתה תופעת הלוואי ההמטולוגית הנפוצה ביותר.

כל המשתתפים במחקר אובחנו עם מחלה בשלב IIIB או IV ולא קיבלו טיפול כימותרפי קודם. החולים טופלו ב- Selumetinib או פלסבו, בנוסף לטיפול ב-Docetaxel, הטיפול הכימותרפי הסטנדרטי.

החוקרים מדווחים כי עם Selumetinib שיעורי התגובה היו טובים יותר, בהשוואה לפלסבו (37% לעומת 0%, p<0.0001), עם הארכת שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות (5.3 חודשים לעומת 2.1 חודשים, יחס סיכויים של 0.58, p=0.0138).

החולים שטופלו ב- Selumetinib גם שרדו לאורך תקופה ארוכה יותר, בממוצע, בהשוואה למטופלי פלסבו (9.4 חודשים לעומת 5.2 חודשים), אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית.

זהו המחקר הפרוספקטיבי הראשון שהדגים תועלת קלינית לטיפול מכוון בחולים עם ממאירות של הריאה ומוטאציית KRAS. לממצאים חשיבות לא רק בטיפול בחולים עם ממאירויות של הריאה, אלא בכל סוגי הממאירויות עם מוטאציות KRAS, כולל ממאירות של הלבלב וסרטן מעי גס ורקטום.

מתוך הכנס השנתי מטעם American Society of Clinical Oncology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה