ההשפעות של Zolpidem ו-Melatonin בשחרור-ממושך על יציבות תנוחתית במבוגרים (Hum Psychopharmacol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Human Psychopharmacology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי במבוגרים, טיפול ב-Melatonin בשחרור-ממושך בשעות הערב אינו פוגע ביציבות התנוחתית במהלך הלילה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי פורמולה בשחרור-ממושך של מלטונין משמשת לטיפול באינסומניה במבוגרים בגילאי 55 ומעלה. מאחר שתרופות היפנוטיות מובילות לפגיעה ביציבות הגוף, חשוב היה להעריך את ההשפעות של מתן מלטונין בשחרור-ממושך במינון של 2 מיליגרם על היציבות התנוחתית במבוגרים בשעות הלילה.

החוקרים כללו במחקר 24 מתנדבים בריאים (12 נשים ו-12 גברים, בגילאי 55-64 שנים) שהשלימו מחקר אקראי, כפל-סמיות, מנה-יחידה, להערכת טיפול במלטונין בשחרור-ממושך במינון 2 מיליגרם, Zolpidem במינון 10 מ”ג (קבוצת ביקורת פעילה) או פלסבו. החוקרים בחנו את תנודתיות הגוף 30 דקות לפני הטיפול, 1.5 ו-4 שעות לאחר הטיפול. המדדים שנבחנו היו שטח אליפסה של 95% רווח בר-סמך שכלל את מרכז הלחץ (COP; [A95] או Center of Pressure) ואורך מסלול COP.

מהתוצאות עולה כי מתן Zolpidem הביא לעליה מובהקת סטטיסטית ב-A95 ובאורך מלול COP. מלטונין בשחרור-ממושך לא השפיע על מדדי A95 (הן עם עיניים פתוחות והן עם עיניים סגורות בכל נקודות הזמן) בהשוואה לפלסבו ולעליה של 10% באורך מסלול COP ארבע שעות לאחר המינון כאשר העיניים היו פתוחות, אך לא כאשר העיניים היו סגורות. לא תועדו תופעות לוואי חמורות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במבוגרים, טיפול בשעות הערב במלטונין בשחרור-ממושך אינו פוגע ביציבות התנוחתית במהלך הלילה. אי היציבות התנוחתית שתועדה עם Zoplidem אישרה את הממצאים.

Hum Psychopharmacol. 2012 May;27(3):270-6

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה