האם שילוב של indacaterol (אונברז בריזהלר) עם tiotropium (ספיריבה) יעיל יותר ממתן טיוטרופיום בלבד בחולי COPD ? (מתוך Thorax)

תוצאות מחקר ה- INTRSUT 1,2

ע”פ מחקר חדש שפורסם ב-Thorax , טיפול משולב במחלת ה- COPD עם  אינדקאטרול – INDACATEROL (שם מסחרי אונברז בריזהלר) וטיוטרופיום – TIOTROPIUM  (שם מסחרי ספיריבה), שהינם  מרחיבי סמפונות מקבוצות שונות,  יעיל יותר מאשר טיפול בטיוטרופיום  בלבד מבחינת הרחבת סימפונות ודפלציה ריאתית . כמו כן, השילוב לא גרם ליותר תופעות לוואי בהשוואה לטיפול בטיוטרופיום בלבד (למעט שיעור גבוה יותר של שיעול קל).

המחברים מציינים ברקע, כי ההנחיות הנוכחיות לטיפול ב- COPD   ממליצות על שימוש במרחיב סמפונות ארוך טווח אחד או יותר בחולים עם מחלה  בדרגה  בינונית עד חמורה. לאור זאת, החוקרים ביקשו לבחון את הגישה של טיפול בשני מרחיבי סמפונות תוך שימוש באינדקאטרול, אגוניסט ביטא-2 אדרנרגי ארוך טווח והאנטגוניסט המוסקריני, טיוטרופיום, וזאת בהשוואה לטיפול בטיוטרופיום בלבד .

חולי COPD בדרגה בינונית עד חמורה השתתפו בשני מחקרים זהים כפולי סמיות למשך 12 שבועות טיפול ומעקב. חולים אלו חולקו לשתי קבוצות זהות לקבלת טיפול באינדאקטרול μg 150 פעם ביום או פלצבו. כל החולים קיבלו בנוסף טיפול בטיוטרופיום μg 18 (בפרוטוקול open label ) פעם ביום.

יעד המחקר המרכזי היה השטח הסטנדטי שמתחת לעקומה של של ) FEV1 מ-5 דקות עד 8 שעות לאחר הטיפול) בשבוע ה-12 . יעד המחקר המשני העיקרי היה ה  Trough FEV1 בשבוע ה-12 ותכולת שאיפת האוויר (IC)  במנוחה אשר נמדדה בתת קבוצה .

בשני המחקרים השתתפו בהתאמה  1,142 ו- 1,134 חולים אשר חולקו אקראית לשתי הקבוצות. נמצא כי בהשוואה לטיפול מונותרפי עם טיוטרופיום בלבד, טיפול משולב באינדקאטרול וטיוטרופיום הביא לשיפור במדד ה- FEV1 (השטח מתחת לעקומה גדל ב-  ml 130 ו-120 וFEV1- Trough גדל ב- ml 80 ו-70, p<0.001 ). כמו כן, ה-IC עלה ב- ml 130 ו-100 (p<0.01 ).

שיעול היה שכיח יותר בקבוצה שקיבלה טיפול משולב (10% ו-9% לעומת 4% ו-4%). במרבית המקרים (כ-90%) השיעול היה קל. תופעות לוואי אחרות היו דומות בשתי הקבוצות .

החוקרים מסכמים כי בהשוואה לטיוטרופיום בלבד, הוספת אינדקאטרול סיפקה ברונכודילטציה גדולה יותר ועליה גדולה יותר של IC במנוחה. תופעות הלוואי היו דומות בשתי הקבוצות למעט שיעול קל שהיה שכיח יותר בקבוצה שקיבלה טיפול משולב .

הממצאים הללו , לדעת החוקרים, תומכים בהנחיות לטיפול בCOPD  הממליצות על שילוב של מרחיבי סמפונות בעלי מנגנוני פעולה שונים .

Thorax. 2012 Apr 27.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה