טיפול ב-Oxybutynin לשיפור תסמינים אורינריים בחולים עם תסמונת Williams-Beuren (מתוך J Urol)

טיפול יומי ב- Oxybutynin עשוי לשפר משמעותית את התסמינים האורינריים, כולל אי-נקיטת שתן ומהירות זרימה, בילדים עם תסמונת WBS (Williams Beuren Syndrome), כך מדווחים חוקרים מברזיל במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Urology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תסמונת WBS הינה תסמונת גנטית נדירה, המובילה למאפיינים דיסמורפיים, היצרות של מסתם הוותין ופיגור שכלי. תסמינים אורינריים מופיעים במרבית החולים, בעיקר פעילות-יתר של שריר הדטרוזר והפרעה בהתרוקנות. למיטב ידיעתם, זהו המחקר הראשון להערכת תוצאות טיפול אנטי-מוסקריני בילדים עם ליקוי קוגניטיבי.

מדגם המחקר כלל 42 ילדים עם תסמונת WBS, בגיל ממוצע של 9 שנים. המינון של Oxybutynin עמד על 0.6 מ”ג לק”ג ליום וניתן בשלוש מנות יומיות. סך כולל של 36 ילדים השלימו את המחקר.

בתחילה, דחיפות מתן שתן תועדה ב-31 מהילדים. דחיפות במתן שתן תועדה ב-29 ילדים והרטבה לילית ב-26 ילדים. לאחר 26 שבועות, דחיפות נותרה רק ביל אחד, וכך גם אי-נקיטת שתן, והרטבה לילית נותרה בשבעה חולים בלבד.

מספר ההתרוקנויות היומיות ירד מ-13.2 ל-7.9, וקצב הזרימה המקסימאלי של השתן עלה מ-14.2 ל-20.5 מ”ל לשנייה.

החוקרים מציינים כי מספר הפרעות גנטיות, כולל תסמונת דאון ו-Adrenoleukodystrophy, עשויים לגרום לפגיעה קוגניטיבית והפרעות במתן שתן. לאור תוצאות המחקר בילדים עם תסמונת WBS, ניתן לשער כי טיפול ב- Oxybutynin או תכשירים אנטי-מוסקריניים אחרים עשוי לסייע בחלק מהחולים הללו.

J Urol 2012;188:253-257

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה