הערכת הסיכון לקוצב לב קבוע לאחר TAVI (מתוך J Cardiovasc Electrophysiol)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Cardiovascular Electrophysiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בחולים לאחר פרוצדורת TAVI (Transcatheter Aortic Valve Implantation) קיים סיכון גבוה משמעותית להתפתחות חסם הולכה פרוזדורי-חדרי וצורך בהשתלת קוצב לב קבוע.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צורך בקוצב לב קבוע הינו סיבוך מוכר לאחר TAVI. עם זאת, אין נתונים מקיפים אודות סיבוך זה. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע את ההיארעות והגורמים המנבאים האפשריים לדרישה להשתלת קוצב לב קבוע לאחר TAVI, על-פי מאמרים שפורסמו בספרות הרפואית.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE לזיהוי מחקרים בספרות הרפואית שבחנו את הצורך בהשתלת קוצב לב לאחר TAVI.

החוקרים זיהו 32 מאמרים רלבנטיים, שכללו נתונים אודות למעלה מ-5,000 משתתפים ללא קוצב לב לפני TAVI. ב-2,887 חולים הושתל ESP (Edwards Sapiens Prosthesis), בעוד שב-2,371 חולים הושתל CVP (CoreValve Prosthesis). ההיארעות הגולמית של השתלת קוצב לב לאחר TAVI עמדה על 15%.

614 מבין 2,371 חולים לאחר השתלת CVP (25.8%) ו-189 מבין 2,887 החולים לאחר השתלת ESP (6.5%) נדרשו להשתלת קוצב לב קבוע (יחס סיכויים של 4.91, p<0.001). נוכחות RBBB (Right Bundle Branch Block) לפני הפרוצדורה היה גורם מנבא משמעותי להתפתחות חסם הולכה פרוזדורי-חדרי מלא ובעקבותיו צורך בהשתלת קוצב לב קבוע (יחס סיכויים של 1.358, p=0.02). למעלה מ-90% מהמקרים של חסם הולכה פרוזדורי-חדרי שנדרשו להשתלת קוצב לב קבוע אירעו מיד לאחר TAVI או במהלך שבעת הימים לאחר הפרוצדורה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים לאחר TAVI והשתלת CVP חלה עליה מובהקת סטטיסטית בסיכון להתפתחות חסם הולכה פרוזדורי-חדרי וצורך בקוצב לב קבוע, בעיקר במקרים של RBBB. מאחר ששכיחות חסם פרוזדורי-חדרי עולה על 90% במהלך השבוע הראשון לאחר הפרוצדורה, נדרש ניטור זהיר במהלך לפחות שבעה ימים לאחר הפעולה.

J Cardiovasc Electrophysiol. 2012;23(4):391-397

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה