שילוב Sumatriptan עם Naproxen יעיל כנגד מיגרנה במתבגרים (Pediatrics)

כאב ראש מיגרנה

ממחקר מבוקר, כפל-סמיות, עולה כי טיפול בשילוב שכלל Sumatriptan עם Naproxen הביא להקלה בכאב בשיעור גבוה יותר של מתבגרים עם התקף מיגרנה, בהשוואה לטיפול בפלסבו. ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Pediatrics ולדברי החוקרים מהווים את העדויות הראשונות בקנה מידה-גדול התומכות בטיפול פומי להקלה על מיגרנה ותסמינים נלווים במתבגרים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הטיפול במיגרנה במתבגרים עדיין לא זכה למענה רפואי הולם. השילוב של Sumatriptan עם Naproxen Sodium נמצא יעיל במבוגרים עם סוגים שונים של מיגרנה, ועל-כן הם ביקשו לבחון את התועלת של הטיפול במתבגרים.

לאור שיעורי התגובה הגבוהים יחסית לפלסבו במחקרים קודמים שכללו מתבגרים, החוקרים טיפלו תחילה בהתקף מיגרנה ב-683 משתתפים בגילאי 12-17 שנים בתרופת דמה. 589 החולים שלא הגיבו לטיפול נכנסו למחקר אקראי, כפל-סמיות.

המשתתפים חולקו לטיפול בהתקף המיגרנה הבא שלהם בשילוב שכלל Sumatriptan עם Naproxen (במינון 10/60 מ”ג, 30/80 מ”ג או 85/500 מ”ג) או פלסבו. שיעור החולים ללא כאב לאחר שעתיים היה דומה בכל שלושת קבוצות הטיפול הפעיל (29%, 27% ו-24%) וגבוה יותר משמעותית בהשוואה לקבוצת הפלסבו (10%, p=0.003).

תוצאי יעילות משניים בחנו את הטיפול במינון הגבוה ביותר אל מול פלסבו. בסקירה זו, זוהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בשיעור החולים ללא כאב לאחר 2-24 שעות, ושיעור החולים ללא פוטופוביה ופונופוביה לאחר שעתיים.

כל שלושת המינונים של משלב Sumatriptan-Naproxen נסבלו היטב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תוצאות המחקר הנוכחי, בשילוב עם מחקרים ארוכי טווח להערכת בטיחות הטיפול, עשויים לשמש כבסיס לקביעת אפשרות טיפול נוספת במתבגרים עם מיגרנה.

Pediatrics 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה