התועלת ארוכת הטווח של טיפול ב-IABP (מתוך כנס מטעם ה-American College of Cardiology)

מנתוני מחקר BCIS-1 (Balloon-pump assisted Coronary Intervention Study) עולה כי השימוש ב-IABP (Intra-Aortic Balloon Pump) בחולים עם מקטע פליטה ירוד העוברים פרוצדורות אנגיופלסטיות בסיכון-גבוה, מלווה בהפחתת הסיכון ארוך הטווח לתמותה. החוקרים מדווחים כי טיפול אלקטיבי ב-IABP במהלך PCI לווה בירידה של 34% בסיכון לתמותה לאחר חציון מעקב של 51 חודשים. תוצאות הסקירה החדשה הוצגו בכנס מטעם ה-American College of Cardiology.

התועלת מבחינת שיעורי התמותה עומדת בניגוד לתוצאות השליליות הכוללות של מחקר BCIS-1, שלא הדגימו כל הבדל בסיכון לסיבוכים לבביים מג’וריים ואירועים צרברווסקולאריים בעת השחרור מבית החולים בחולים שטופלו ב-IABP, בהשוואה ל-Counterpulsation.

במחקר BCIS-1 החוקרים חילקו באקראי חולים לטיפול ב-IABP או לקבוצת ביקורת שלא טופלה ב-IABP, אך היה היתר לטיפול במקרה הצורך. כל החולים אובחנו עם מקטע פליטה של 30% ומטה וכמות נרחבת של שריר לב בסיכון.

על-פי הנתונים מ-Office of National Statistics באנגליה ו-General Register’s Office בסקוטלנד, החוקרים אספו נתונים אודות מקרי התמותה של כל החולים שלקחו חלק במחקר BCIS-1. במהלך חציון מעקב של 51 חודשים, תועדו 100 מקרי תמותה, עם 42 מקרים בקבוצת IABP ו-58 חולים בקבוצת הביקורת. מדובר בהבדל מובהק סטטיסטית של ירידה של 34% בסיכון לתמותה עם IABP.

במהלך ההצגה, המומחים הסבירו כי הם עדיין אינם יודעים מדובר הטיפול הביא לתועלת משמעותית בשיעורי התמותה בטווח הארוך. לא זוהה שיפור בשיעור אירועים לבביים וצרברווסקולאריים בעת השחרור מבית החולים ולא נרשמה ירידה של בגודל האוטם, שתועדה במחקרים קודמים, בעיקר מחקר CRISP-AMI. בנוסף, מחקר BCIS01 לא הדגים כל הבדל במאפייני רה-וסקולריזציה בין שתי קבוצות החולים, עדות לכך שרה-וסקולריזציה מלאה יותר לא הייתה אחראית לשיפור בקבוצת המטופלים ב-IABP.

החוקרים מדגישים כי יש להתייחס לממצאים בזהירות, שיעורי תמותה מכל-סיבה לא הוגדרו כיעד סיום ועדיין לא ברור מהו המנגנון בבסיס הקשר שתואר. אלו שתי מגבלות עיקריות של הסקירה והחוקרים סבורים כי יש לערוך מחקר נוסף בנושא.

מתוך כנס מטעם ה-American College of Cardiology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה