האם יש הבדל במינונים היומיים של אינסולין ותרופות פומיות בין מטופלים ב- Detemir או Glargine ?(מתוך (Current Medical Research & Opinion)

מתוצאות מחקר שפורסמו בכתב העת Current Medical Research & Opinion עולה כי אין הבדלים בטיפול היומי ובמינון היומי באינסולין בין חולים המטופלים ב-Insulin Detemir (אינסולין לבמיר) ומטופלים ב-Insulin Glargine (אינסולין לנטוס). יתרה מזאת, לא נמצא הבדל בנטילת תרופות פומיות לטיפול בסוכרת לאחר התחלת הטיפול בשני משטרי האינסולין הללו. מכאן עולה כי הטיפול היומי הממוצע באינסולין דומה עם Insulin Detemir ו-Insulin Glargine . המינון היומי הממוצע ב Detemir וב glargine היה 35 יחידות ו 32 יחידות בהתאמה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא נערכו מחקרים רבים להערכת השימוש ב-Insulin Detemir ו-Insulin Glargine בתנאי העולם האמיתי. ההנחה היא כי מחקרים מסוג זה יסייעו לחברות הביטוח ולמקבלי ההחלטות להעריך את מאזני עלות תועלת של הטיפולים החלופיים. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להשוות את השימוש באינסולין במדגם גדול של חולי סוכרת מסוג 2, שטופלו ב-Insulin Detemir   או Insulin Glargine בתנאי העולם האמיתי, תוך הערכת השימוש בתרופות פומיות אחרות לטיפול בסוכרת.

החוקרים ערכו מחקר מקרה-ביקורת באמצעות נתונים אודות מבוגרים עם סוכרת מסוג 2, שהחלו בטיפול ב-Insulin Detemir או Insulin Glargine . המחקר התקיים בארה”ב. החוקרים התאימו בין תת-קבוצה של מטופלים ב-Insulin Detemir ובין מטופלים ב-Insulin Glargine לזיהוי הבדלים בין הקבוצות. החוקרים עקבו אחר מדד DACON (Daily Average Consumption ) להערכת השימוש היומי באינסולין ותרופות פומיות אחרות לטיפול בסוכרת.

מדגם המחקר כלל כ-18,000 משתתפים. החולים שטופלו ב-Insulin Detemir היו מעט יותר צעירים (59.6 לעומת 60.3, p<0.01 ); ללא הבדלים בפיזור המינים (46%). מבין כלל המדגם, כ-1,580 מטופלים ב-Detemir Insulin הותאמו לכ-1,580 מטופלים ב-Insulin Glargine .

מדד DACON הממוצע היה דומה בין הקבוצות בכלל (35 יחידות עם Insulin Detemir לעומת 32 יחידות עם Insulin Glargine , p=0.06 ), ובין הקבוצות התואמות (35 יחידות לעומת 32 יחידות, בהתאמה, p=0.146 ). בניתוח הנתונים לפי הקבוצות התואמות, לא מצאו החוקרים הבדלים בנטילת תרופות פומיות לטיפול בסוכרת, בעקבות התחלת טיפול ב-Insulin Detemir או Insulin Glargine .

בתנאי העולם האמיתי, לא נמצא הבדל בשימוש באינסולין בין מטופלים ב-Insulin Detemir ו-Insulin Glargine , לאחר תקנון למאפייני החולים והתייחסות לטיפול נלווה לסוכרת, העשויים להשפיע על השימוש באינסולין. החוקרים קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה לקבוע אם יש הבדלים בין Insulin Detemir ו-Insulin Glargine .

Current Medical Research & Opinion Vol. 26, No. 1, 2010, 191201

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה