ההשפעה של תוספי L-Arginine על לחץ הדם (American Heart Journal.)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Heart Journal מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי מתן תוספי L-Arginine מביא לירידה משמעותית בלחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ממחקרים קודמים עלה כי ל-L-Arginine השפעה אפשרית על לחץ הדם. מאחר שחלק מהמחקרים בנושא כללו מספר מוגבל של משתתפים עם יתר לחץ דם ולכן היו בעלי עוצמה סטטיסטית מוגבלת עם תוצאות סותרות, כעת ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה של תוספי L-Arginine על לחץ הדם במסגרת מטה-אנליזה של מחקרים אקראיים, מבוקרי-פלסבו.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי PubMed, Cochrane Central Register of Controlled Trials ומאגרי ClinicalTrials.gov בחיפוש אחר מחקרים אקראיים, מבוקרי-פלסבו, כפלי-סמיות, להערכת טיפול פומי בתוספי L-Arginine וההשפעה על לחץ הדם בבני אדם. הם גם סקרו את רשימת המקורות של המאמרים.

הסקירה כללה 11 מחקרים אקראיים, מבוקרי-פלסבו, כפלי-סמיות, עם סך כולל של 387 משתתפים שנטלו תוספי L-Arginine במינון של 4-24 גרם ליום. בהשוואה לפלסבו, מתן L-Arginine הביא לירידה מובהקת סטטיסטית של 5.39 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי (p=0.001) וירידה של 2.66 מ”מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי (p<0.001). מניתוח הנתונים ממחקרים שארכו 4 שבועות ומעלה ומחקרים בהם החולים לא נטלו טיפול בתרופות נגד יתר לחץ דם, עלו תוצאות דומות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהסקירה עולות עדויות נוספות לפיהן תוספי L-Arginine מפחיתים משמעותית את לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי.

American Heart Journal. 2011;162(6):959-965

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה