האם הליכה רבה משפרת את מסת השריר בנשים מבוגרות? (Menopause)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Menopause מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי בנשים לאחר-מנופאוזה, הליכה אינה צפויה להביא לעלייה במסת השריר.

מדגם המחקר כלל 57 נשים, בגילאי 50-70 נשים, שהלכו במשך שבוע , בזמן שענדו מדי הליכה. הנשים חולקו באופן פחות או יותר שווה לשלוש קבוצות: פעילות נמוכה (פחות מ-7,500 צעדים ביום); פעילות בינונית (7,500-10,000 צעדים ביום) ופעילות גבוהה (למעלה מ-10,000 צעדים ביום).

לדברי החוקרים, בנשים במחקר שצעדו לפחות 10,000 צעדים ביום, כוח השריר לא היה גדול יותר והן לא תפקדו טוב יותר בבדיקות להערכת יציבות ושיווי משקל, בהשוואה לנשים שצעדו פחות מ-7,500 צעדים.

בקבוצת הפעילות הגופנית הרבה מדד מסת הגוף עמד על 25, זאת בהשוואה לערכי BMI בטווח העונה על הגדרת עודף-משקל בשתי הקבוצות המקבילות. עם זאת, כוח השרירים ואחוז מסת השריר בגוף הייתה דומה בשלוש הקבוצות. כמו כן, התוצאות בבדיקות להערכת שיווי משקל ויכולות גופניות היו דומות, ללא תלות במרחקים שהלכו.

החוקרים זהו קורלציה בין מספר הצעדים היומי ובין שיפור במדדי שומן, משקל וסיבולת.

החוקרים ציפו לגלות תוצאות טובות יותר בנשים שצעדו יותר, מאחר שידוע כי חוסר פעילות גופנית מובילה לחולשת שרירים. הם מעלים אפשרות כי ייתכן והליכה אינטנסיבית יותר הייתה משפיעה באופן בולט יותר על הכוח והיכולות של הנשים.

בעקבות ממצאי המחקר, מומחים בתחום ממליצים לשקול עדכון של ההמלצות, התומכות בצעידה של כ-10,000 צעדי ביום, במטרה לשמור על הכושר הגופני.

Menopause 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה