מימצאי מטה אנליזה חדשה תומכים בבטיחות אינסולין glargine (לנטוס), (הודעת סאנופי)

אנליזה של כל המחקרים אשר פורסמו מרחיבה את הבסיס המדעי התומך בבטיחות לנטוס (אינסולין גלרג’ין)

ב 7 לדצמבר הוצגו בקונגרס הסוכרת העולמי בדובאי נתונים ממטה-אנליזה חדשה אשר מתווספת למידע רב אשר מתקבל ממעל ל 80,000 מטופלים שנכללו במחקרים קליניים ו-38 מיליון שנות חולה בטיפול בלנטוס (אינסולין גלרג’ין). מטה-אנליזה זו, אשר בדקה את הקשר בין סוכרת לסיכון לסרטן, לא הדגימה עלייה בסיכון בקרב המטופלים באינסולין לנטוס.

המטה-אנליזה נערכה הן  על מחקרים תצפיתיים המבוססים על מסד נתונים והן על מחקרים אקראיים מבוקרים ו-case-control studies ממדינות רבות (כגון: שוודיה, גרמניה, סקוטלנד, אנגליה וטאיוון) והעריכה את הסיכון לסרטן בסוכרתיים המטופלים בסוגי אינסולין שונים.

“ציון דרך חשוב זה מדגיש את הצורך להסתכל מעבר למחקר בודד, ולהשתמש בכל הנתונים הזמינים בנושא, על מנת להכניס להקשר ממצאים מכל מחקר בודד “, ציין דר’ פיטר בוייל, החוקר הראשי של המחקר ונשיא של (International Prevention Research Institute) IPRI , ליאון, צרפת.

“בהקשר של כל המידע הזמין, הראיות העדכניות תומכות בכך שאינסולין גלרג’ין אינו קשור לעליה בסיכון  לסרטן בהשוואה לטיפול בסוגי אינסולין אחרים. ממצאים אלה הינם מרגיעים עבור המטופלים ורופאיהם.”

“מידע חדש זה מחזק נתונים קליניים מצטברים התומכים בפרופיל הבטיחות של לנטוס”, אמר דר’ ז’אן-פייר לנר Chief Medical Officer, , סאנופי. “כחברה אתית המחויבת לבטיחות המטופלים, אנו מברכים את העקביות של נתונים חדשים אלו אשר מחזקים את הפרופיל הקליני של לנטוס, שהינו אחד הטיפולים הכי נחקרים בסוכרת”.

תכנית אפידמיולוגית בקנה מידה רחב

חברת סאנופי מקדישה מאמצים על מנת  ולחקור ולספק מידע נוסף בנוגע לקשר אפשרי בין סרטן ושימוש באינסולין, ולהעריך האם יש הבדל בסיכון בין אינסולין גלרג’ין לסוגי אינסולין אחרים.

סאנופי נותנת חסות לתכניות אפידמיולוגיות רחבות היקף עם מתודולוגיה אפידמיולוגית מוצקה. בנוסף, כפי שסוכם עם הEMA  ודווח לרשויות הבריאות בעולם, שלושה מחקרים נרחבים, כולל שני מחקרי עוקבה רטרוספקטיביים ומחקר אחד שהוא case-control , מתנהלים כעת על ידי חוקרים עצמאיים. תוצאות סופיות של המחקר הראשון המתבסס על מאגרי מידע סקנדינביים ידווחו לרשויות רגולטוריות בסוף 2011 ומצגות מדעיות צפויות ב-2012.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה