עליה בשכיחות הפניות לחדר מיון בשל צריכת משקאות אנרגיה (מתוך דו”ח SAMHSA)

לפי נתוני SAMHSA (Substance Abuse and Mental Health Services Administration) חלה עליה במספר הפניות לחדר המיון על-רקע צריכת משקאות אנרגיה ללא-אלכוהול.

בשנת 2005, הסוכנות דיווחה על 1,128 ביקורים כאלו ובשנת 2009 תועדו 13,114 ביקורים מסיבה זו, כאשר השכיחות הגבוהה ביותר תועדה בשנת 2008 (16,055). הנתונים אודות שנת 2010 עדיין אינם זמינים.

החוקרים מסבירים כי צריכת-יתר של משקאות אנרגיה או צריכת המשקאות בשילוב עם אלכוהול או סמים עלולים להוות סיכון בריאותי חמור. הגדרת משקאות אנרגיה כוללת משקאות ממותקים, המכילים כמות גבוהה של חומרים מעוררים, דוגמת קפאין. המשקאות משווקים לצעירים, כאשר עד 50% מהילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים צורכים משקאות אלו.

מהנתונים עולה כי ב-44% מהפניות לחדר מיון בשל משקאות אנרגיה, המשקאות נלקחו בשילוב עם חומרים אחרים, דוגמת אלכוהול, תרופות או סמים אסורים. השילוב של משקאות אנרגיה עם חומרים אחרים היה בולט במיוחד במבוגרים בגילאי 18-25 שנים (52%).

מרבית הביקורים הללו היו מצד מטופלים בגילאי 18-39 שנים (77%), כאשר ב-64% מהמקרים היה מדובר בגברים.

כאשר הפניות לחדר מיון על-רקע צריכת משקאות אנרגיה היו מצד גברים, שכיחות השימוש באלכוהול או סמים אסורים הייתה גבוהה כפליים (20% לעומת 10% ו-12% לעומת 5%, בהתאמה). נשים נטו יותר לצרוך את משקאות האנרגיה עם תרופות אחרות (35% לעומת 23%).

מחקרים בנושא הוכיחו כי צריכה מופרזת של קפאין ממשקאות אנרגיה עלולה לגרום לסיבוכים, כולל הפרעות קצב, יתר לחץ דם והתייבשות. שילוב משקאות אנרגיה עם חומרים שונים עשויה להגדיל את הסיכון לסיבוכים חמורים ואף מסכני חיים, כמו  גם את הסיכון לפציעות והתנהגות מסוכנת, כמו נהיגה תחת השפעה.

מתוך דו”ח SAMHSA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה