בדיקות סקר לאסתמה במסגרת בתי ספר יסודיים (מתוך הכנס השנתי מטעם American College of Allergy, Asthma and Immunology)

לפי פוסטר שהוצג במהלך הכנס השנתי מטעם American College of Allergy, Asthma and Immunology, נראה כי בתי ספר יסודיים מהווים את הקרקע האידיאלית לעריכת בדיקות סקר לאסתמה.

מבין 86 ילדים שלקחו חלק בתכנית סקירה בשלושה בתי ספר יסודיים באזור סינסינטי, 55 ילדים (64%) הופנו לרופא המשפחה או מומחה לאלרגיה להמשך בירור. מהמחקר עולה כי ילדים קטנים עם היסטוריה של אטופיה היו בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לקבל הפניה לרופא לבירור אסתמה.

החוקרים כותבים כי למרות שבבתי ספר יסודיים רבים יש אחיות ואף מרכזי טיפול רפואי היכולים לטפל בהתקף אסתמה, לעיתים אין ביכולתם לזהות ילדים עם מחלה שאינה מאוזנת היטב, או אף מחלה לא-מאובחנת.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע אם בדיקות סקר לאסתמה במסגרת בתי ספר יסודיים הן אפשריות. המחקר כלל ילדים בכיתות ג-ה ונערך בשלושה בתי ספר (בית ספר עירוני אחד ושני בתי ספר בפרברים). גיל הילדים הממוצע עמד על 9 שנים ועשרה חודשים. במהלך ביקור הסקירה, הילדים השלימו 14 שאלות במסגרת שאלון סקירה לאסתמה, וכן נמדדו גובהם ושיא הזרימה בנשיפה. במידה והילדים השיבו בחיוב ליותר משלוש שאלות בנוגע לאפשרות של אסתמה, הם הופנו לרופא.

לא נמצא הבדל בשיעור ההפניות לרופאים על-רקע מצב סוציואקונומי בין ילדים בבתי ספר עירוניים או בתי ספר בפרברים. הדבר הפתיע את החוקרים, שציפו ששיעור ההפניות יהיה גבוה יותר בבתי ספר עירוניים. שיעורי ההפניה הדומים מרמזים כי המצב הסוציואקנומי אינו מהווה עוד גורם מרכזי שיש לקחת בחשבון בהחלטה אם לערוך בדיקות סקר נרחבות לאסתמה.

החוקרים מאמינים כי ישנו צורך שלא זכה למענה לזיהוי אסתמה בגיל צעיר. במידה וניתן יהיה לעשות זאת, תהיה אפשרות להתערב מוקדם ולמנוע התקדמות ממחלה קלה למחלה חמורה.

מתוך הכנס השנתי מטעם American College of Allergy, Asthma and Immunology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה