ילדים אגרסיביים נוטים יותר לגדול למבוגרים חולים (CMAJ)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת CMAJ עולה קשר בין התנהגות אגרסיבית בילדות ובין סיכון מוגבר לבעיות בריאותיות לאחר שלושים שנה. מהתוצאות עולה כי בקרב מבוגרים עם התנהגות אגרסיבית בילדותם נרשמה עליה של 8.1% בסיכון לביקורים רפואיים, שלא כללו פניה לתחום הגניקולוגיה או המיילדות.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות קרוב ל-4,000 ילדים מכיתות א’, ד’ ו-ז’, והתגוררו ברחבי מונטריאול, באזורי שכונות בעלות הכנסה נמוכה. הילדים התבקשו לציין עד 4 בנים ובנות בכיתתם, שהכי התאימו למאפייני Pupil Evaluation Inventory שכללו התנהגויות דוגמת אגרסיביות, נסיגה (Withdrawal) וחביבות .

המאפיינים כללו ילדים שהיו “רעים ואכזרים” כלפי אחרים, אלו שהיו “ביישנים מדי ליצור חברויות בקלות” וצעירים שהיו “נחמדים במיוחד”. החוקרים חישבו את המדדים עבור כל ילד, במטרה ליצר פרופיל אגרסיביות לעומת חביבות.

לאחר מכן, החוקרים בחנו את מספר השירותים הרפואיים שניתנו לכל ילד בין 1992 ו-2006, אז גיל המשתתפים הממוצע היה 39 שנים.

בנוסף לעליה בביקורים הרפואיים, החוקרים מצאו כי בקרב מבוגרים שהציגו התנהגות אגרסיבית בילדותם, נרשמה עליה של 10.7% בסיכון לפציעות. הסיכון לתחלואה על-רקע אורח חיים, דוגמת השמנה, סוכרת, כיבים, תלות באלכוהול ושימוש בסמים, היה גבוה גם כן בשיעור של 44.2%.

סיבוכים אחרים כללו עליה של 6.2% בביקורים למומחים, עליה של 12.4% בצורך בשירותי רפואה דחופה, עליה של 23.5% בביקורי רופא שיניים ועליה של 10.9% באשפוזים בבתי חולים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התנהגות אגרסיבית בילדים הינה גורם סיכון בריאותי, שיש לקחת בחשבון כאשר מנסים לתכנן התערבויות לשיפור בריאות הציבור.  הם כותבים כי לאור העלייה בהוצאות הרפואיות, עם הזדקנות האוכלוסייה, יש לנסות ולזהות סימנים בילדות העשויים לנבא באופן מהימן את אלו שצפויים למצב בריאותי ירוד בבגרותם.

CMAJ. Published online November 14, 2011.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה