פרוצדורת TAVI בגישה טרנסאפיקלית פחות אטרקטיבית מהגישה הטרנספמורלית (TCT)

ע”פ מחקר ואנליזה כלכלית שהוצגו ב-TCT נראה שהפרוצודה של TAVI (החלפת מסתם אורטלי באמצעות צינתור) בשיטה הטרנסאפיקלית פחות אטרקטיבית הן מבחינה קלינית והן מבחינה כלכלית/רפואית בהשוואה לגישה הטרנספמורלית.

ד”ר דיוויד כהן הציג מחקר שבו נעשתה השוואה בין TAVI לניתוח בחולים עם סיכון ניתוחי גבוה . מטופלים שהוקצו ל-TAVI ולא היו מתאימים לגישה הפמורלית עברו את הפרוצדורה באמצעות גישה טרנסאפיקלית.  כהן בחן את איכות חיי החולים לאחר כשנה מהפרוצדורה. בעוד שבמטופלים שעברו את הגישה הטרנספמורלית נמצא שיפור משמעותי בציון איכות החיים (QOL) הרי שבגישה הטרנסאפיקלית לא נמצא כל שיפור ב-QOL בהשוואה לניתוח.

לדיווח ב-TheHeart

גם אנליזה כלכלית רפואית שהתבססה על מחקר ה-PARTNER A מצאה שהטיפול ב-TAVI בגישה הטרנספמורלית הוא אטרקטיבי מבחינת עלות/תועלת, בעוד שהגישה הטרנסאפיקלית נמצאה עם יחס עלות/תועלת שאינו אטרקטיבי דיו, בעיקר על רקע העובדה שכמות האישפוזים החוזרים במטופלים אלה לא פחתה בהשוואה למטופלים שעברו גשיה טרנספמורלית.

בהשוואה לניתוח העלות הכוללת של TAVI בגישה הטרנספמורלית (פרוצדורה + עלויות אישפוז) הייתה דומה לזו של ניתוח , אך נמדד שיפור של 0.6 ב-QALY (תוחלת חיים מתואמת איכות חיים) מה שמביא את יחס העלות/תועלת לאטרקטיבי. בגישה הטרנספמורלית העלות הכוללת הייתה גבוהה יותר שכן החיסכון באישפוזים שנמצא בגישה הטרנספמורלית לא היה בנמצא בגישה הטרנסאפיקלית.

לדיווח ב-TheHeart

הערת המערכת:  כדאי לציין שבארץ ה-TAVI כלול בסל הבריאות בין היתר בגלל שועדת הסל הכירה ביחס העלות/תועלת האטרקטיבי של הפרוצדורה, אך יש לזכור שההתוויה המאשרת בישראל היא רק לחולים הזקוקים להחלפת מסתם אורטלי ואינם כשירים לעבור ניתוח. כלומר, ניתוח העלות/תועלת שבוצע בזמנו (ע”י כלכלן הבריאות בעז גנזבורג, עורך מדור מינהל רפואי באי-מד) השווה בין ביצוע הפרוצדורה בשיטת TAVI (בגישה הטרנספמורלית) לבין המשך טיפול שמרני בלבד, אשר מספק תוחלת חיים קצרה מאוד באיכות חיים ירודה וכרוך באישפוזים רבים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה